Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:35

24
مرداد
كمك به مشكلات گوارشی (2)

كمك به مشكلات گوارشی (2)

درمان معمول برای ناراحتی‌های گوارشی و تحریك معده یك استراتژی دفاعی سركوب و خنثی‌سازی اسید معده را شامل می‌شود. با كاهش اسیدیته در معده سوزش زخم و ناراحتی عمومی كاهش می‌یابد.

ملاحظات درمانی

روش سركوب اسید شامل دو دسته می‌شود: آنتی‌اسیدهایی كه اسیده معده را خنثی می‌كنند و درمان دارویی كه در آن مواد شیمیایی تولید یا انتشار اسید به معده را مسدود می‌كند.

هر دو درمان‌های ذكر شده می‌‌توانند علائم سوزش سردل را كاهش داده و باعث افزایش میزان بهبود می‌شوند ولی سئوالات دیگری حول استفاده گسترده از این تركیبات وجود دارند.

با وجود اینكه داروهای سركوب كننده‌ی اسید بطور مؤثری در تسكین فوری علائم سوزش سر دل موثر هستند ولی بر روی علت‌های زمینه‌های تأثیری ندارند، به همین جهت باعث مشكلات گوارشی طولانی مدت می‌شوند.

اسید معده برای هضم درست غذا و كشتن پاتوژن‌های منتقله از راه غذا و باكتری می‌باشند. بعلاوه مسدود كننده‌های اسید به خودی خود H.Pybri را مهار نمی‌كنند و درمان با آنتی‌بیوتیك‌های اضافی موردنیاز خواهد بود.

بسیاری از مردم بازگشت علائم را پس از قطع درمان با آنتی‌اسیدها گزارش كرده‌اند كه منجر به سالها درمان دارویی می‌شود. آیا جلوگیری ممكن است؟

واضح است كه متمركز گذشته در درمان، بر سركوب اسید به جای اصلاح مشكل اساسی بوده است. حمایت از یكپارچگی پوشش مخاطی و مكانیزم دفاع طبیعی، رویكرد جدیدی است كه مورد توجه قرار گرفته است.

در ژاپن، Zinc- carnosin برای تسكین سوزش معده و زخم معده استفاده می‌شود. این ماده بعنوان یك مكمل (روی) منحصر بفرد برای حمایت تغذیه‌ای پوشش مخاطی و مكانیزم دفاع طبیعی روده استفاده می‌شود.

تحقیقات جدید در چند سال گذشته كاربردهای گسترده‌‌ای برای مسائلی از قبیل سوء هاضمه، سوزش سردل و بیشتر، نشان داده است. علاوه بر اینها Zinc-cornosine اثرات مهاری در مقابل باكتری‌های مضر از قبیل HP داشته است.

تركیبات: هر دو  Zinc-cornosine دارای آنتی‌اكسیدانها و خواص ترمیمی بافت‌ها هستند.

در بدن انسان بطور طبیعی برای بافت‌های همبند و عضلات ساخته می‌شوند و اغلب برای خواص پیری آن است كه معروف است و بطور طبیعی در گوشت قرمز، گوشت ماهی و مرغ یافت می‌شود.

روی یك عنصر كمیاب معدنی ضروری است كه نقش كلیدی در تغذیه و همچنین عملكرد سیستم ایمنی، باروری، اشتها و رشد و ترمیم زخم‌ها ایفا می‌كند. مواد غذایی شامل گوشت گاو، پنیر، جگر و محصولات لبنی غنی از روی هستند.

Zinc-cornosine سوزش سردل: اصطلاح سوزش سردل اصطلاحی بی‌مسمی است چرا كه بطور معمول درد و ناراحتی در معده یا مری وجود دارد.

موقعیت معده در زیر دیافراگم و بسیار بالاتر از آن چیزی است كه مردم فكر می‌كنند، از اینرو با قلب ارتباط دارد. سوزش سردل را می‌‌توان نتیجه‌ی مستقیم اسید بر روی بافت معده و علائم شایع سیستم دفاعی ضعیف دانست.

Zinc-cornosine دارای دو دسته مطالعات جهت تسكین و سوزش سر دل است. این مطالعات بطور خاصی مفید هستند چرا كه توجه آنها بر علائم كوتاه مدت بوده و حمایت قدرتمند این ماده برای كسانی توصیه می‌شود كه گاه به گاه از سوزش سر دل رنج می‌برد.

یك مطالعه بهبود علائم سوزش سر دل را تا 46 درصد بعد از 3 روز، 74درصد بعد از 7 روز و 85 درصد بعد از 14 روز در دوز مكمل طبیعی، نشان داد. مطالعه‌ی دوم ناپدید شدن سوزش سر دل را تا 33 درصد بعد از یك هفته، 62 درصد بعد از دو هفته و بیش از 80 درصد بعد از 4 هفته نشان داد.

اصلاح دلایل و مشكلات زمینه‌ای معمولا نسبت به تنها پرداختن به علائم و نشانه‌ها، مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد.

بازسازی یك پوشش مخاطی سالم و طبیعی یك شبه رخ نمی‌دهد. با استفاده از مقدار كمی حمایت تغذیه‌ای Zinc-cornosine مكانیسم ترمیم طبیعی سیستم گوارش، می‌تواند به بازسازی و حفظ پوششی مخاطی دستگاه گوارش سالم نیز كمك كند.

علاوه بر سركوب اسید معده، Zinc-cornosine با رویكردی جدید به ریشه علت مشكل می‌پردازد داده‌های بالینی نشان می‌دهد Zinc-cornosine برای تعدادی از بیماری‌های گوارشی امیدوار كننده به نظر می‌آید و باعث ایجاد تعادل بین عوامل تهاجمی مانند اسید و عوامل دفاعی مانند مخاط شده و در سلامت دستگاه گوارشی كارآمد می‌باشد.

قبل از شروع هر درمان جدید و یا برنامه‌های مكملی با ارائه دهنده‌ی مراقبت‌های سلامتی خود مشورت كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -كمك به مشكلات گوارشی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سوزش سر دل، بیماری های گوارشی، سیستم گوارشی، مشكلات گوارشی، آنتی اسیدها، اسیده معده تعداد بازديد: 632 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز