Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 20:15

11
آبان
بسياری از بيماران قلبی، علايم حمله قلبی را نمی شناسند

بسياری از بيماران قلبی، علايم حمله قلبی را نمی شناسند

كسانی كه دچار حمله قلبی می‌شوند چنانچه درمان ظرف یك ساعت پس از حمله آغاز شود شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

تحریریه پزشك امروز

 

پژوهشگران می‌گویند بسیاری از مبتلایان به بیماری قلبی با آنكه پنج تا هفت برابر سایرین در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند ، اما از علایم چنین حمله‌ای بی‌اطلاع هستند. به گزارش خبرگزاری رویترز از شیكاگو، علایم حمله قلبی می‌تواند حالت تهوع، درد در ناحیه فك، قفسه سینه یا بازوی چپ باشد. محققان می‌گویند كوتاه‌تر شدن مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان‌ها و درمان‌های سرپایی باعث شده است میزان آموزش بیماران در مورد چنین موضوعاتی كاهش یابد. 

كاتلین دراكاپ و همكارانش از دانشكده پرستاری دانشگاه كالیفرنیا در سانفرانسیسكو و همكارانش ‪ 3 هزار و ‪ 522 بیمار را در آمریكا، استرالیا، و نیوزیلند كه قبلا دچار حمله قلبی شده یا تحت درمان‌هایی نظیر آنژیوپلاستی برای بیماری قلبی قرار گرفته‌اند بررسی كردند. محققان دریافتند آگاهی 44 درصد از این بیماران در مورد علایم حمله قلبی پایین است. زنان، بیمارانی كه در كلاس‌های احیاء قلبی شركت كرده اند، كسانی كه تحصیلات عالی دارند، افراد جوان و كسانی كه بجای پزشك خانواده یك متخصص قلب آنها را مداوا كرده است ، اطلاعات بیشتری در این‌باره داشتند. 

طی دهها سال گذشته اینگونه بیماران بطور مكرر بستری می‌شدند و در مدت اقامت در بیمارستان تحت آموزش و مشاوره پزشك و پرستاران قرار می‌گرفتند. مشروح این تحقیق در نشریه‪ Archives of Internal Medicineمنتشر شده است.  اما تغییرات ساختاری در مراقبت‌های بهداشتی به كاهش مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان و افزایش استفاده از امكانات درمان سرپایی شده است كه به نوبه خود تاثیر چشمگیری بر مدت زمان آموزش بیماران گذاشته است. 

كسانی كه دچار حمله قلبی می‌شوند چنانچه درمان ظرف یك ساعت پس از حمله آغاز شود شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. اما بیشتر بیماران دو و نیم تا سه ساعت پس از شروع علایم حمله قلبی به بیمارستان انتقال می‌یابند. تحقیقات متعدد نشان داده است سرعت عمل بیمارانی كه سابقه حمله قلبی دارند برای دریافت كمك بیشتر از كسانی كه برای اولین بار دچار حمله قلبی می‌شوند نیست. با توجه به ناآگاهی بیماران از علایم حمله قلبی این نتایج غیرمنتظره نیست.

برچسب ها: سکته قلبی، بیماری قلبی، حمله قلبی، جلوگیری از حمله قلبی، درمان بیماری قلبی تعداد بازديد: 990 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز