Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 09:33

27
مرداد
مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج (2)

مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج (2)

بخش دوم- اطلاق كلمه سرطان، مجموعه‌ زیادی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد كه وجه مشترك آنها تكثیر یك یا چند گروه سلولی است كه از تكلم موجود در بدن خارج شده‌اند.

 

سلول‌های سرطانی چگونه تغذیه می‌شوند؟

1- قندها از منابع عمده تامین انرژی سلول‌های سرطان می‌باشند، با كنار گذاشتن شكر می‌توان سلول‌های سرطانی را از یك منبع تغذیه‌كننده محروم كرد. سایر شیرین‌كننده‌ها (قندهای مصنوعی) نیز كه همگی از «اسپارتام» ساخته می‌شوند در طولانی مدت برای بدن مضر هستند؛ یك جایگزین طبیعی برای شكر می‌تواند عسل و یا ملاس (شیره‌ چغندر به هنگام تصفیه قند) باشد كه آن هم می‌بایست به میزان كم مصرف شود.

نمكی كه بر سر میز غذای شما وجود دارد برای سفید شدن تركیبات شیمیایی زیادی به آن اضافه شده و برای شما مضر است. جایگزین بهتر برای نمك، نمك دریایی است.

2- شیر، باعث تولید موكوی بیشتر مخصوص در لوله گوارش می‌شود. سلول‌های سرطانی نیز از این لوكوس تغذیه می‌كنند. با جایگزین كردن شیر سویا به جای شیر معمولی رشد سلول‌های سرطانی متوقف می‌شود.

3- سلول‌های سرطانی در محیط‌های اسیدی بهتر رشد می‌كنند. رژیم غذایی حاوی گوشت اسیدی می‌باشد و بهتر است كه ماهی بیشتر مصرف شود و گوشت مرغ بهتر از گوشت گاو می‌باشد. گوشت همچنین حاوی آنتی‌بیوتیك‌ها، هورمون‌ها و انگل‌هایی است كه در بدن دام زندگی می‌كنند كلیه این مواد برای بدن خصوصا بیماران مبتلا به سرطان مضرند.

4- رژیم غذایی كه 80 درصد آن حاوی سبزیجات تازه، آب میوه، غلات سبوس‌دار، حبوبات، دانه‌ها، مغزها و كمی میوه می‌باشد می‌تواند بدن را به سمت یك محیط قلیایی سوق دهد. 20 درصد باقیمانده هم می‌تواند شامل حبوبات (انواع لوبیا) به شكل پخته شده باشد. 

آب سبزیجات تازه با فراهم كردن آنزیم‌های فعالی كه به راحتی جذب می‌شوند می‌تواند طی 15 دقیقه به سطح سلولی رسیده و سلول‌های سالم را تغذیه كرده و رشد آنها را سریع‌تر نماید. برای تامین آنزیم‌های زنده و فعال و ساخت سلول‌های سالم، آب سبزیجات تازه بنوشید (جوانه‌های انواع حبوبات)، در روز 3 تا 4 وعده سبزیجات خام نیز مصرف كنید. فراموش نكنید كه آنزیم‌ها در حرارت 40 درجه‌سانتی‌گراد از بین می‌روند.

5- از خوردن چای، قهوه، شكلات كه حاوی كافئین می‌باشند اجتناب كنید. چای سبز جایگزین مناسبی برای آنها می‌باشد و خاصیت ضدسرطانی دارد. بهترین آب برای نوشیدن آب تصفیه شده و خالص یا آب فیلتر شده است ولیكن از نوشیدن آب مقطر خودداری كنید چون محیط آن اسیدی است.

6- پروتئین گوشت از آنجایی كه دیر هضم می‌باشد نیاز به آنزیم‌های هضم‌كننده‌ فراوانی دارد. گوشت هضم نشده‌ای كه در روده‌ها باقی می‌ماند فاسد شده و سبب ایجاد تركیبات سمی و مضر در بدن می‌شود.

با توجه به اینكه دیواره‌های سلول‌های سرطانی دارای پوشش پروتئینی سختی می‌باشند. با خودداری از خوردن گوشت و یا كمتر خوردن آن، آنزیم‌های بیشتری در بدن آزاد می‌شوند و به دیواره‌های پروتئینی سلول‌های سرطانی حمله می‌كنند و به سلول‌های محافظ موجود در بدن اجازه می‌دهند كه سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.

7- بعضی از مكمل‌های غذایی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند مانند (آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی  و غیره) و مقاومت بدن را در برابر سلول‌های سرطانی بالا می‌برند. بعضی از مكمل‌ها مانند ویتامین E به بدن كمك می‌كنند تا سلول‌های ناخواسته و آسیب دیده و غیرضروری را از بین ببرد.

8- سرطان بیماری جسم، روح و فكر و ذهن انسان می‌باشد. داشتن یك روحیه فعال و با نشاط و مثبت می‌تواند فرد مبتلا به سرطان را نجات دهد. خشم و عصبانیت، بخشنده نبودن و كینه به دل گرفتن، بد خلق بودن بدن را به سمت استرس و محیط اسیدی می‌برد. بیاموزیم كه روحیه‌ی بخشنده و مهربان داشته باشیم. یادبگیریم كه به خود آرامش دهیم (relaxation) و از زندگی لذت ببریم.

سلول‌های سرطانی در محیط‌های اكسیژنی قادر به رشد و نمو نمی‌باشند. ورزش روزانه، و نفس عمیق كشیدن سبب می‌شوند كه اكسیژن بیشتری به سلول‌های بدن برسند. اكسیژن درمانی یكی از روش‌هایی است كه می‌تواند با سلول‌های سرطانی مبارزه كند. با ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن (مراقبه) می‌توان نفس عمیق كشیدن را تجربه و تمرین كرد.

 

 

برای خواندن بخش اول- مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: آنتی‌بیوتیك‌ها، قندهای مصنوعی، اسپارتام، آنزیم‌های هضم‌كننده‌، سلول‌های بدن، اكسیژن درمانی تعداد بازديد: 811 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز