Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:03

27
مرداد
مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج (1)

مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج (1)

بخش اول- اطلاق كلمه سرطان، مجموعه‌ زیادی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد كه وجه مشترك آنها تكثیر یك یا چند گروه سلولی است كه از تكلم موجود در بدن خارج شده‌اند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه پزشك امروز

 

 

اطلاق كلمه سرطان، مجموعه‌ زیادی از بیماری‌ها را در بر می‌گیرد كه وجه مشترك آنها تكثیر یك یا چند گروه سلولی است كه از تكلم موجود در بدن خارج شده‌اند. این گروه سلولی با تكثیر خارج از برنامه ضمن ایجاد اختلال در فعالیت عضو مادر، در نهایت با دست اندازی به ارگان‌های دیگر بدن موجبات مرگ فرد و خود را ایجاد می‌كنند.

پس از سالها مبارزه با این بیماری، درمان‌های حاضر به جراحی و حذف تومور، شیمی‌درمانی، پرتودرمانی یا تركیبی از آنها خلاصه می‌شود. برای مبارزه با سرطان محققان دانشگاه جان هاپكینز دستورالعملی را طراحی نموده‌اند كه فرد با تغییر در عادات غذایی و رفتاری خود می‌تواند از ابتلا به سرطان یا گسترش آن جلوگیری نماید.

1- سلول‌های سرطانی می‌تواند در بدن هر فردی وجود داشته باشد؛ این سلول‌های سرطانی هرگز در آزمایشات معمولی خود را نشان نمی‌دهند مگر اینكه تعداد آنها زیاد شده و به یك میلیون سلول سرطانی برسد. بنابراین زمانیكه نوزاد سلول‌های سرطانی به اندازه كافی تكثیر نكرده‌اند آزمایشات قادر نیستند سلول‌های سرطانی را بیابند زیرا آنها هنوز به اندازه‌ای نرسیده‌اند كه در آزمایشات مشخص گردند.

2- سلول‌های سرطانی در طول زندگی هر فردی چندین بار (6 تا بیش از 10 بار) به وجود می‌آیند.

3- اگر بدن فرد از یك سیستم ایمنی قوی برخوردار باشد سلول‌های سرطانی از بین می‌روند و جلوی رشد و نمو آنها گرفته شده، نمی‌توانند تبدیل به غده یا تومورهای سرطانی گردند.

4- زمانی كه فردی مبتلا به سرطان می‌شود این حاكی از آن است كه فرد مورد نظر دارای ضعف ایمنی می‌باشد، و این كمبودها می‌توانند با 4 عامل مرتبط باشند:

1- ژنتیك، 2- محیطی، 3- تغذیه، 4- شیوه‌ی زندگی.

5- برای غلبه بر كمبودهای تغذیه‌ای، می‌توان با تغییر دادن رژیم غذای و استفاده از مكمل‌های غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت كرد.

6- شیمی درمانی، سلول‌های سرطانی را كه به سرعت در حال رشد می‌باشند از بین می‌برد و از طرفی سبب از بین رفتن سلول‌های سالمی می‌شود كه در مغز استخوان و در دستگاه گوارش ساخته می‌شوند؛ همچنین سبب آسیب دیدن اندام‌های دیگر بدن مانند كلیه‌ها، كبد، قلب، و شش‌ها و غیره می‌گردد.

7- پرتو درمانی نیز از سویی سبب از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌گردد ولی از سوی دیگر سبب سوختن و یا آسیب دیدن و از بین رفتن سلول‌های سالم و بافت‌ها و اندام‌ها می‌گردد.

8- درمان‌هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی اغلب سبب كوچك شدن اندازه‌ی تومور می‌گردد. لازم به ذكر است كه استفاده‌ی درازمدت از این دو روش منجر به نابودی كامل تومور نمی‌گردد.

9- زمانی كه فرد مبتلا به سرطان تحت درمان با شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار می‌گیرد به سیستم ایمنی بدن نیز آسیب وارد شده و آن را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ از این رو زمینه برای ابتلای به انواع مشكلات و عفونت‌ها در بدن به وجود می‌آید.

10- شیمی درمانی و رادیوتراپی می‌توانند سبب جهش و تغییرات ژنتیك‌ها سلول‌های سرطانی و مقاوم شدن آنها در برابر درمان شده و در نتیجه مبارزه‌ی با آنها با مشكل روبه‌رو می‌شود. از طرفی عمل جراحی نیز می‌تواند سبب پخش و گسترش سلول‌های سرطانی به سایر نقاط بدن گردد.

11- یك راه موثر برای مبارزه با سرطان، جلوگیری از رسیدن موادغذایی به سلول‌های سرطان می‌باشد از این رو این سلول‌ها در اثر كمبود غذا نمی‌توانند به خوبی رشد یافته و تكثیر یابند...

 

 

برای خواندن بخش دوم- مبارزه با سرطان، تغذیه یك قدم جلوتر از درمان‌های رایج- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سرطان، شیمی درمانی، درمان سرطان، بیماری سرطان، پیشگیری از سرطان، انواع سرطان، سلول های سرطانی تعداد بازديد: 936 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز