Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:14

29
مرداد
نگاهی نو به میگرن

نگاهی نو به میگرن

قبل از اینكه جسم ما بیمار شود، شبكه انرژی‌های درون ما دچار بحران و بیماری شده است. بروز حملات میگرنی ارتباط بسیار نزدیكی با احساسات فروخورده مانند خشم، شكست و ... دارد.

منیره نوری‌فرد

         

امروزه این باور علمی وجود دارد كه بیماری‌های جسمی (میگرن یا هر بیماری دیگر) در واقع منعكس‌كننده احوالات درونی و روحی و روانی انسان هستند.

این باور بر پایه «وجود انرژی‌های درون انسان» ایجاد شده است.

انرژی‌های درونی انسان كه به آن می‌گویند، در واقع شبكه پیچیده و خارق‌العاده‌ای از احساسات، هیجانات و باورهای فردی است و تمام آنچه را كه فرد در طول زندگی خود تجربه می کند، اعم از خوب و بد، در برمی‌گیرد.

این شبكه ظریف و در عین حال پیچیده انرژی از طریق مراكز انرژی كه در بدن به نام چاكرا  وجود دارند، بر جسم مادی ما تأثیر می‌گذارد.

مناطق انرژی دائماً در حال تبادل اطلاعات (به صورت افكار، احساسات و هیجانات و ذهنیات) بین جسم و روح و روان ما هستند.

با مطالعه این بخش از وجود آدمی، می‌توان نتیجه گرفت كه بیماری همچون میگرن، یك منشاء روحی و روانی دارد كه به صورت عارضه‌ای جسمی بروز می‌كند.

در واقع، قبل از اینكه جسم ما بیمار شود، شبكه انرژی‌های درون ما دچار بحران و بیماری شده است.

بروز حملات میگرنی ارتباط بسیار نزدیكی با احساسات فروخورده مانند: خشم، شكست و ناكامی و یا بی‌عدالتی و همچنین نارضایتی از زندگی دارد.

هر چقدر انرژی‌های درونی تعادل بیشتری داشته باشند و به راحتی در كل بدن جریان یابند، فرد از سلامت جسمی بیشتری برخوردار است؛ اما اگر انرژی‌های درونی دچار عدم تعادل شوند و نتوانند به خوبی و آزادانه در سراسر بدن جریان یافته و رها شوند، سلامت جسمی فرد به خطر می افتد و انواع بیماری‌های جسمی مانند میگرن بروز خواهد کرد.

چگونه به خود كمك كنیم؟

روش‌های بسیار ساده و در عین حال مؤثری وجود دارد كه می‌توان با استفاده از آنها، انرژی‌های درونی را در حالت تعادل و سلامت نگاه داشت و جسم خود را از ابتلا به بیماری‌هایی مانند میگرن مصون کرد و یا در صورت ابتلا درصدد تسكین آن برآمد.

در این مقاله برخی از این راهكارها ارائه می‌گردد.

سردردها، به‌ویژه سردردهای میگرنی، اغلب در اثر فشارهای عصبی، استرس و احساسات و هیجانات منفی زندگی بروز می‌كنند؛ بنابراین برای پیشگیری از آنها بهتر است ابتدا نگاهی به درون خود بیندازید.

واكنش‌های شما در شرایط و موقعیت‌های مختلف زندگی چگونه است؟ الگوهای فكری شما چیست؟ آیا فردی مثبت‌اندیش و خوش‌بین هستید یا برعكس؟

در طول روز وقتی با احساسات منفی روبه‌رو می‌شوید، چگونه با آنها برخورد می‌كنید؟

نوع پاسخ‌هایی كه به این سؤالات می‌دهید، نشان می‌دهد كه رابطه‌ای میان بروز سردردها و نوع احساسات، افكار و واكنش‌های شما در قبال استرس‌ها وجود دارد!

از موقعیت‌های مختلف زندگی و احساسات خود كه منجر به ایجاد سردرد در شما می‌شوند، فهرستی تهیه کنید.

این فهرست كمك می‌كند تا عوامل و موقعیت‌های مختلفی را كه موجب سردرد شما می شوند، شناسایی کنید.

با بررسی و دقت در این فهرست، در كمال ناباوری متوجه می‌شوید زمانی دچار حملات میگرنی شده‌اید كه دچار خشم و عصبانیت، رنجش و دلخوری، احساس شكست و ناكامی و یا استرس بوده‌اید.

حتی ممكن است دریابید زمانی كه احساسات خود را به مدت طولانی سركوب و یا به اصطلاح خفه كرده‌اید، نتیجه این سركوب به صورت سردرد در شما ظاهر شده است!

سردردها ممکن است علل دیگری هم داشته باشند؛ مانند احساس ناتوانی از بیان عقاید و خواسته‌های خود، عدم پیشرفت در زندگی و یا به طور كلی احساس درماندگی در زندگی.

واكنش بدن در قبال احساسات و هیجانات منفی!

بدن انسان نسبت به افكار و احساسات منفی، واكنش‌های مضر و ناخوشایندی نشان می‌دهد.

چنین احساسات بیش از حد منفی، نشان‌دهنده طرز تفكر و دیدگاه فرد نسبت به خود و محیط اطراف است و حاكی از آن است كه در وضعیت عدم تعادل به سر می‌برد.

تا زمانی كه شما نخواهید وضعیت خود را تغییر دهید و همچنان در احساسات و افكار منفی غرق هستید، بدن‌تان دست به واكنشی شدید می‌زند تا شما را متوجه خود كند و این واكنش به صورت درد جسمی ظاهر می‌شود (مثلاً سردرد!) همه ما می‌دانیم كه احساسات و هیجانات می‌توانند بر جسم تأثیر بگذارند؛ به طور مثال وقتی از موضوعی خشمگین و عصبانی می‌شویم، صورت ما سرخ و قلب مان دچار تپش می‌شود و نبضمان تندتر می‌زند.

این احساسات و هیجانات منفی در واقع می‌توانند روی انرژی‌های بدن اثر منفی گذاشته، آنها را كاهش دهند و باعث انفجاری از درد در ناحیه سر یا همان سردردهای میگرنی شوند.

 

برچسب ها: سردرد، میگرن، درمان میگرن، درمان سردرد، انرژی درون انسان، حملات میگرنی، کنترل میگرن، کنترل سردرد تعداد بازديد: 1441 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز