Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 08:56

10
شهریور
زمرد، دفع‌كننده بیماری صرع

زمرد، دفع‌كننده بیماری صرع

زیبایی و درخشش و جلای دلپسند، استحكام، كمیاب بودن، رنگ وقابلیت حمل و نقل از جمله ویژگی‌هایی است كه باعث می‌شود یك سنگ و یا غیر معدنی در رده سنگ‌های گرانبها جای گیرد.

تحریریه زندگی آناین- گروه دنیای زنان

 

 

زیبایی و درخشش و جلای دلپسند، استحكام، كمیاب بودن، رنگ وقابلیت حمل و نقل از جمله ویژگی‌هایی است كه باعث می‌شود یك سنگ و یا غیر معدنی در رده سنگ‌های گرانبها جای گیرد.با توجه به اهمیت سنگهای قیمتی در میان مردم در این شماره از مجله و شماره‌های بعد در نظر داریم تا خوانندگان عزیز را با این سنگ‌ها آشنا كنیم.در این شماره شما با زمرد سنگ متولدین ماه میانی بهار،تاریخچه و خواص درمانی آن آشنا می‌شوید.

زُمُرُّد گونه‌ای بریل و از سنگ گران‌بها است. این سنگ از سیلیكات آلومینیوم و بریلیوم تشكیل شده در سنگهای پگماتیت یافت می‌شود.واژه زمرد عربی‌شده «اسماراگدوس» یونانی است. كه خود گویا از واژه‌ای سانسكریت به معنی سبز گرفته شده است. نام اصلی فارسی آن دوال یا دوبال است.

در باور قدیمی، زمرد را دفع‌كننده بیماری صرع و كوركننده مار می‌پنداشتند.زمرد در قدیم در مصر باستان و اتریش و سوات در شمال پاكستان استخراج می‌شد. امروزه بهترین زمردها از معدن موزو در كشور كلمبیا استخراج می‌شود.

خواص درمانی

زمرد از زمان خیلی دور به عنوان سنگ درمانی به كار می‌رفته است.

یكی از مهم ترین ویژگی‌های آن این است كه روح و جسم را با هم متعادل می‌كند. این سنگ روی تیروئیـد و تصــلب شرائین اثر می‌گذارد و در مورد بیمارانی كه پاركینسون دارند یا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود می‌بخشد. زمرد فشار خون و بیماری قلبی را نیز كنترل می‌كند.

در زمان‌های گذشته برای درمان بچه‌های كوچك هنگامی‌كه به تب مبتلا می‌شدند مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این سنگ ادراكات شهودی را افزایش می‌دهد و در ایجاد نبوغ تاثیر دارد. یوگی‌ها و كسانی كه مدیتیشن می‌كنند اعتقاد دارند وقتی زمرد همراه دارند زودتر به تمركز می‌رسند.سنگ زمرد با وجود مدارات و ذرات و انرژِی‌های درمانی جهت درمانهای زیر مفید می‌باشد:

. درمان بیماری‌های عصبی، اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب

. تثبیت انرژی درمانگر بر روی بیمار

. درمان بی خوابی و كم خوابی و آرامش بخشیدن به افراد

. درمان انواع دردهای معده

توصیه

توصیه می‌شود افراد مبتلا به دیابت و چربی خون، از تماس با سنگ زمرد اجتناب كنند؛ چرا كه برای آنها مضر است و باعث تشدید و تثبیت بیماری می‌شود. این سنگ حتی نباید با‌هاله چنین افرادی تماس داشته باشد.

 

برچسب ها: بیماری صرع، درمان بیماری صرع، زمرد، سنگ زمرد، خواص سنگ زمرد، زمرد و بیماری صرع، خواص درمانی زمرد تعداد بازديد: 1305 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز