Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:49

6
مهر
گفتگو با امیر تاجیک

گفتگو با امیر تاجیک

در این مقاله گفت و گویی با امیر تاجیک؛‌ خواننده با سابقه و پرطرفدار موسیقی پاپ کشورمان انجام داده‌ایم که از حال و هوای این روزهایش و همچنین گران بودن قیمت بلیت کنسرت‌‌ها می‌‌گوید.

گفتگو: بهاره کنجکاوفرد

 

امیر تاجیک در گفت و گو با دنیای زنان:

تا وقتی هدف تجارت باشد، قیمت بلیت کنسرت‌‌ها بالاست.

امیرتاجیک خواننده با سابقه و پرطرفدار موسیقی پاپ کشورمان که شهرت خود را با خواندن تیتراژ سریال "زیر آسمان شهر" به دست آورد، سه آلبوم موفق "همکلاسی"، "زیر آسمان شهر" و "زندگی" را در کارنامه هنری خود دارد.

پس از انتشار آلبوم "زندگی" هم اکنون مشغول چه فعالیتی هستید؟ آیا آلبوم جدیدی در دست تهیه دارید؟

در فاصله زمانی که بین آلبوم "زندگی" و آلبوم بعدی ایجاد شد، حدود 8 قطعه را منتشر کردم که مورد استقبال خوبی از جانب مخاطبان موسیقی قرار گرفت.

هم اکنون در حال طی کردن مقدمات گرفتن مجوز نهایی برای این قطعه‌‌ها هستیم تا در قالب آلبوم عرضه شود.

در بین این فهرست 8 قطعه وجود دارد که در ادامه، چند قطعه دیگر نیز به آن‌‌ها اضافه می‌‌شود.

برادرتان امید تاجیک هم در روند تولید آلبوم جدید با شما همکاری دارد. آیا دوستان دیگری هم در این مسیر کنار شما هستند؟

امید جدا از اینکه برادر من است رکن اصلی در روند کاری من محسوب می‌‌شود، چرا که در این شرایط پیدا کردن یک دوست خوب که همیشه در کنار یک هنرمند حضور داشته باشد، بسیار سخت است.

امید نه تنها یک آهنگساز است بلکه ایده‌‌های دقیقی را در مسیر کار به من ارائه می‌‌دهد.

با نظارت و مدیریت امید، آهنگسازهای دیگری نیز با ما فعالیت می‌‌کنند. همچنین در زمینه ترانه نیز علیرضا حسینی، منصوره میرفتاح، مریم آزادی و علیرضا آزاد در آلبوم جدید حضور دارند.

پس از انتشار آلبوم "زندگی" و براساس چیزی که خودتان اعلام کردید، قرار بود در قالب یک کنسرت برای مخاطبانتان بخوانید. چرا این اتفاق از سال 91 تاکنون رخ نداده است؟

مقصر من نیستم چرا که مسئول صدور مجوزها و تصمیم گیری درخصوص برگزاری کنسرت‌‌ها، وزارت ارشاد است.

هم اکنون یک نوع سازمان دهی وجود دارد که ورود را دشوار کرده و تا زمانی که بر موسیقی نظارتی وجود نداشته باشد تا برای حضور هنرمندان خوب دغدغه ای ایجاد نشود، تغییری در این مسیر رخ نمی‌دهد.

چنین موضوعی را افراد اهل علم در عرصه موسیقی باید اعلام کنند که چه افرادی به معنای واقعی دارای برتری هستند که می‌توانند برای مردم بخوانند.

چرا الان وضعیت به گونه‌ای است که انگار افرادی که پارامترهای لازم را ندارند، برای خواندن شرایط بهتری نسبت به خواننده‌‌های حرفه‌ای دارند، این اتفاق هم به دلیل وجود یکسری مسائل است وگرنه در صورت عادی، عقل سلیم کار حرفه ای را می‌‌پسندد.

تهیه کننده‌‌هایی که هم اکنون فعالیت می‌‌کنند تنها به مسائل مالی و بعد تجاری موسیقی فکر می‌‌کنند که براین اساس، تنها ملاک مورد نظر، ارزش مادی است نه موسیقی در حالی که این موضوع باید برعکس باشد.

در شرایط فعلی و با وجود اتفاق‌‌هایی که رخ می‌‌دهد شاهد کاهش سطح کیفی در روند تولیدات موسیقایی هستیم که مردم هم با دقتی که دارند، بالاخره چنین وضعیتی را به خوبی درک می‌‌کنند.

فکر می‌‌کنید مهم ترین عامل تاثیرگذار در تغییر شرایط كنونی كه در حال حاضر نابلدها در عرصه موسیقی فعالیت می‌‌کنند، پرداختن به چه موضوعی است؟

اگر مسئولان پروژه‌‌ها را به درستی مدیریت کنند بسیاری از مشکلات برطرف می‌‌شود و در این روند افرادی که برای موسیقی زحمت کشیده‌اند، وارد میدان شوند و کارهایی خوب با ترانه‌‌هایی درخور ارائه می‌دهند و اتفاق‌‌های مثبتی رخ می‌‌دهد.

در حال حاضر ادبیات موجود در ترانه‌‌های ما با فرهنگ جامعه تناسب ندارد و این اتفاق در حالی رخ می‌‌دهد که ما به فرهنگ غنی و گذشته خود می‌‌بالیم اما به ادبیاتمان توجهی نمی کنیم در حالی که در همین بازار موسیقی، فرهنگ از راه همین واژه‌‌های کاربردی به جوان‌‌ها ارائه می‌‌شود.

در این روند گاهی دیده می‌‌شود که حتی عبارت‌‌های عامیانه بین دو دوست را در سطح ترانه ارائه می‌‌دهند که کار درستی نیست.

در شرایط اقتصادی فعلی جامعه، قیمت بلیت‌‌های کنسرت‌‌ها بسیار بالاست و تمامی اقشار جامعه توانایی حضور در این برنامه‌‌ها را ندارند.

تحلیل شما از دلایل اصلی بالا بودن قیمت بلیت‌‌های اجرای موسیقی چیست؟

تا زمانی که هدف اصلی در موسیقی، تجارت باشد، اجاره سالن‌‌ها بالا و قیمت بلیت‌‌ها گران است چون تنها هدف، پول است و در این راستا، کیفیت نیز کاهش می‌یابد.

هنرمند واقعی هیچ وقت نمی تواند چنین سالن‌‌هایی را بگیرد چرا که اهل رابطه بازی نیست.

بلیت کنسرت‌‌ها زمانی بالا رفت که کنسرت‌‌ها فراوان شد. سالن‌‌هایی که با برچسب برگزاری کنسرت فعالیت می‌‌کنند، در پشت صحنه ارتباط‌‌هایی مخصوص با شرکت‌‌ها دارند و همه این موارد به صورت زنحیره‌وار به هم متصل است و چنین شرایطی را پدید آورده که این موضوع یکی از دلایلی است که توجه و دقت نظر هرچه بیشتر مسئولان را می‌‌طلبد.

با حضور هنرمندان در فضاهای مجازی شایعه‌‌های بسیاری برای آن‌‌ها ایجاد می‌‌شود که در طول زمان می‌‌تواند آسیب زننده باشد. این اتفاق چندی پیش و با انتشار عکسی در صفحه شخصی تان، برای شما هم رخ داد. نظارت در چنین فضایی چگونه باید صورت بگیرد که کمتر شاهد بروز چنین اتفاق‌‌هایی باشیم؟

شایعه‌‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌‌شود به نظارت بر چنین فضاهایی برمی‌گردد. چون همانگونه که از نام آن بر می‌‌آید و به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر این فضاها وجود ندارد،

هرکسی می‌‌تواند مطلبی را منتشر کند در حالی که زیبایی این فضاها به این است که آن را جدی بگیریم.

وارد بخش‌‌های غیرحرفه ای فضای مجازی نمی شوم اما متاسفانه این فضا وجود دارد و مردم به جای کتاب خواندن از صبح تا شب مشغول فعالیت در چنین فضاهایی هستند.

ما در موسیقی روی فرهنگ ارزشمند ادبیات فارسی سماجت کردیم. ما روی این ادبیات ایستادیم و ضرر کردیم و کسی نیامد که ضرر ما را بدهد چون ما به دنبال یک رسالت بودیم و آن رسالت برایمان به مراتب مهم‌تر از ضرری بود که متحمل شدیم چون در هنر مسئولیت داشتیم.

زمانی که ابراز علاقه مردم را نسبت به خودم می‌‌بینم متوجه می‌‌شوم که در مسیرم موفق بوده‌ام چون خدا را شکر هیچ نارضایتی و گله‌ای پشت سر من وجود ندارد.

 

برچسب ها: خواننده پاپ، کنسرت، خوانندگی، امیر تاجیک، گفتگو با خواننده، آلبوم خواننده، آلبوم امیر تاجیک تعداد بازديد: 1391 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این گفتگو چیست؟

فیلم روز
تصویر روز