Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:45

6
مهر
وقتی بهاره رهنما خودخواسته به کانون حواشی بدل شد

وقتی بهاره رهنما خودخواسته به کانون حواشی بدل شد

بهاره رهنما شاید به خاطر فعالیت جسته و گریخته روزنامه‌نگاری خبر داشت که ازدواج در خفایش ممکن است اسباب حاشیه‌سازی‌ها و شاخ و برگ دادن‌های خیالی شود.

محترم صفدری‌سلطانی

 

سورپرایز داغ 

کمتر کسی فکر می‌کرد بهاره رهنما بازیگری که به حوزه‌‌های مختلف فرهنگی از کارگردانی گرفته تا نویسندگی و روزنامه نگاری سر زده بود سال‌ها بعد از ازدواج اولش با پیمان قاسم خانی نویسنده موفق سینما و تلویزیون و البته مدتی بعد از طلاق از این نویسنده با جوانی ازدواج کند که از او کوچک‌تر هم است و از آن عجیب‌تر اینکه این ازدواج را به صورت گل درشتی در رسانه‌ها مطرح کند و عکس‌های رنگارنگ از خود و همسر دومش را در رسانه‌‌ها به اشتراک بگذارد.

اما همان جاه طلبی که باعث شده بود بهاره رهنما فارغ از تجربه حوزه‌‌های گوناگون نمایشی از سینما تا تلویزیون و تئاتر همواره مواضع سیاسی خود را هم آشکارا بیان کند موجب شد او بی واهمه از واکنش‌های منفی احتمالی خبر ازدواج دوم خود را رسانه‌‌ای کند.

توجیه رهنما درباره این خبررسانی برداشتن سنگی از پیش پای زنان مطلقه روزگار ماست؛ زنانی که به دلایل مختلف و از همه مهم‌تر محدودیت‌هایی که عرف پیش پایشان گذاشته این جرأت را ندارند که حتی در صورت ازدواج دوم آشکارا به مانند ازدواج اول لباس عروس بپوشند، به آتلیه بروند و تصاویری خاطره انگیز را ثبت کنند اما رهنما این کار را کرد تا راه تازه‌ای را پیش روی جامعه عرف زده ما قرار دهد...

رهنما هم می‌توانست به مانند بسیاری دیگر از زنان مطلقه که وقتی مجددا ازدواج می‌کنند همه چیز را در سکوت و توأم با نوعی حیا و شرم از قضاوت پیش می‌برند ازدواج دوم خود را بی‌سروصدا و در نهایت آرامش به پایان برساند اما این بانوی بازیگر شاید به خاطر فعالیت جسته و گریخته روزنامه‌نگاری خبر داشت که ازدواج در خفایش ممکن است اسباب حاشیه‌سازی‌ها و شاخ و برگ دادن‌های خیالی شود.

از همین رو تصمیم گرفت خودش باشد که با مدیریت رسانه‌‌ای این اتفاق اطلاعات درست و دست اول درباره ازدواجش را به مخاطبان عرضه کند و البته علیرغم پرسش‌های شکل گرفته درباره هویت همسر دوم اما تا حد زیادی از شکل گیری بازار شایعات جنجالی بی سر و ته جلوگیری کند.

سکوتی قابل پیش بینی

امیرخسرو عباسی همسر دوم بهاره رهنما جوانی‌ست که به مانند بهاره از ازدواج قبلی خود یک فرزند دختر دارد. درباره رشد شغلی امیرخسرو اطلاعات دقیقی منتشر نشده است اما آنچه از سوی منابع نزدیک به عروس خانم اعلام شده این است که امیرخسرو عباسی، هم مهندس است و هم ساکن الهیه و هم کارآفرین نمونه با تولید کرم زیبایی شترمرغ  و البته صاحب برندهای آرایشی و بهداشتی.

در میان خویشاوندان بهاره رهنما به غیر از پدر و مادرش که تصاویرشان در کنار عروس خانم منتشر شد، چهره‌هایی نظیر مهراب قاسم‌خانی و همسرش شقایق دهقان که اتفاقا در حوزه اظهارنظرهای اجتماعی فعالند و مهراب‌شان تقریبا درباره هر اتفاق پرهیاهویی موضع گیری می‌کند، هیچ واکنش رسمی نسبت به ازدواج دوم بهاره از خود نشان ندادند.

عین این مسأله درباره پریا قاسم‌خانی فرزند بهاره از همسر اولش پیمان قاسم‌خانی هم صدق می‌کرد.

این دختر جوان هم هیچ واکنشی به این ازدواج نشان نداد؛ همین طور افرادی چون سروش صحت که در حلقه نزدیکترین دوستان بهاره بودند.

در این بین البته سهوا یا عامدانه تصویری از حضور بهاره رهنما با لباس عروس در کنار شقایق دهقان در پشت صحنه نمایشی به نام «در چشمان تو اسب می‌دوید» به نام عکس شب عروسی منتشر شد که البته خیلی زود هم تکذیبیه پشت تکذیبیه رسید درباره عکس بخصوص که شقایق دهقان و همسرش همزمان با برگزاری مراسم ازدواج بهاره در پاریس به سر می‌بردند و مشغول گذران تعطیلات تابستانی‌!

اما بعید بود آنها از ازدواج دوم بهاره بی‌خبر بوده باشند بخصوص با حضور فعال مهراب در فضای مجازی و علاقمندیش برای واکنش به همه جور اتفاق فرهنگی و غیرفرهنگی.

 پس چرا این جماعت واکنش نشان نداده‌اند و حتی در حد یک پیام تبریک خشک و خالی نیز به استقبال این قضیه نرفته‌اند؟ احترام به پیمان دلیل این مسأله است؟ یا آن که ترجیح داده‌اند کلا بیخیال ماجرا شوند؟ همین پرسش‌ها درباره عدم موضع‌گیری پریا هم وجود دارد.

بهاره  رهنما چندی پیش اعلام کرده بود اگر پیمان همسر او نیست اما دوست سی ساله اوست و قدیمی‌ترین دوست او به شمار می‌رود؛ سکوت سنگین حلقه اول از نزدیکان بهاره رهنما به ازدواج دوم وی نشان می‌دهد که حتی در سبک زندگی‌های غیرسنتی و در میان آنهایی که جزو به اصطلاح روشنفکران قلمداد می‌شوند نیز سایه سنت‌ها و عرف بر روی تفکرات و رفتارشان به شدت سنگینی می‌کند.

البته که این سکوت با این واکنش بهاره رهنما در اولین گفتگوی تصویری خود پیرامون ازدواج و این ادعا مواجه شد که خانواده همسر سابقش از طریق صفحه اجتماعیش برایش پیام تبریک فرستاده‌اند ولی پیام تبریک کاملا شخصی و صرفا برای شخص رهنما و نه پیام تبریک اجتماعی که همگان بتوانند آن را ببینند.

بهاره درباره همسر دوم چه گفت؟

بعد از انتشار خبر ازدواج دوم بهاره رهنما و بازنشر تصاویر عروسی، پرسش‌های بسیاری از سوی مخاطبان به سمت بهاره رهنما و همسرش روانه شد و بهاره در گفتگویی تصویری کوشید به بخشی از پرسش‌ها پاسخ دهد.

 او با «حاجی» خطاب کردن شوهر دوم و در کنار طرح ادعاهایی مبنی بر اینکه قرار نبوده عکس‌های ازدواجش رسانه‌‌ای شود و خانواده همسر اولش یعنی خانواده پیمان قاسم خانی ازدواجش را از طریق صفحه ایشان(!) تبریک گفته‌اند از این گفت که تنها شرط «حاجی» برای ازدواج، خواندن به‌موقع نماز بوده است.

بهاره این را هم گفت که شغلش به عنوان بازیگر برای همسر دوم اهمیت نداشته و همسرش این را گفته که حتی اگر گردوفروش سر چهارراه بود هم باز با او ازدواج می کرد.

او البته بعدتر وقتی با شایعاتی پیرامون نسبت خانوادگی همسرش با برخی مقامات سیاسی مواجه شد با ردّ شایعات به صراحت از این گفت که همسرش با تلاش و کوشش خود بوده که رشد کرده و بالا آمده است و وجود ارتباط میان امیرخسرو و نهادهای خاص کاملا شایعه است!!!

ادامه حواشی...

بهاره رهنما با رسمی کردن ازدواج دومش با امیرخسرو عباسی حالا حالاها در کانون توجهات قرار خواهد بود و قطعا حالا حالاها پرسش‌هایی برآمده از ذهنیات مخاطبان است که به سمت وی و همسر دومش می رود.

آیا بهاره رهنما خواهد توانست از پس پاسخگویی به پرسش‌هایی که  در نتیجه کمترین اظهارنظر وی یا همسر دومش ایجاد خواهد شد برآید؟

فعالیت رهنما در حیطه‌‌های مختلف هنری و بخصوص قدرت نویسندگی این شانس را پیش روی او می گذارد که بتواند لااقل از طریق صفحه اجتماعیش و آن طور که خود می‌خواهد به پاسخگویی پرسش‌ها و شکل دهی به ذهنیت مخاطبان بپردازد اما این واقعیت را هم نباید از نظر دور داشت که تأکید موکد بهاره رهنما بر اینکه همسرش کارآفرین است و با کوشش و تلاش خود بالا آمده پرسش‌های جدی را شکل داده در ذهن مخاطبان مبنی بر اینکه این کارآفرینی چیست که فقط عده‌‌ای خاص توانایی آن را دارند و انبوهی از جوانان بیکار و اتفاقا مستعد وطنی توانایی گام برداشتن در مسیر کارآفرینی را ندارند؟

اگر بهاره رهنما بتواند درباره این پرسش‌ها هم پاسخی منطقی و مستدل پیدا کند قطعا بخشی از حواشی آینده را راحت‌تر مدیریت خواهد کرد وگرنه ممکن است حالا حالاها درباره کیفیت کارآفرینی و چه باید کرد که کارآفرین شد پاسخ جوانان جویای کاری را بدهد که سهم شان از مدیریت‌های بالادستی فقط وعده و وعده بوده و اغلب هم پیه عدم ورود به سیستم‌های شغلی مطلوب به دلیل نداشتن لینک‌های ارتباطی موثر را به تن مالیده اند.

 

برچسب ها: بهاره رهنما، بازیگران سینما، سینمای ایران، بازیگر تلویزیون، اخبار بازیگران، ازدواج بهاره رهنما، ازدواج بازیگران، ازدواج دوم بهاره رهنما تعداد بازديد: 1280 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز