Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 13:34

8
دی
مشخص شدن ترکیب پرسپولیس برای دربی مقابل استقلال

مشخص شدن ترکیب پرسپولیس برای دربی مقابل استقلال

به نظر می‌رسد «یحیی گل‌محمدی» قصد دارد تیمش را برای دربی حساس پایتخت تست بزند

به گزارش خبر ورزشی : هرچند پرسپولیس پیش از بازی با استقلال باید ۲ دیدار دیگر برابر دو تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان برگزار کند اما با این وجود به نظر می‌رسد «یحیی گل‌محمدی» قصد دارد تیمش را برای دربی حساس پایتخت تست بزند. سرمربی پرسپولیس تغییراتی در ترکیب داشت و در غیاب «بشار رسن» این چنین تیمش را ارنج کرد.

دروازه‌بان‌؛ حامد لک
بعید به نظر می‌رسد بوژیدار رادوشویچ در شرایط عادی بتواند جانشین حامد لک شود. مگر آنکه گلر اول پرسپولیس دچار مصدومیت یا محرومیت احتمالی شود. البته رادوشویچ در دربی حذفی عملکرد ناامیدکننده‌ای هم برابر استقلال فرهاد مجیدی داشت.

دفاع مرکزی‌؛ سیدجلال و کنعانی‌زادگان و دیگر هیچ!
دست یحیی گل‌محمدی در دفاع میانی خالی‌تر از خالی است! هرچند سیدجلال حسینی باتجربه و محمدحسین کنعانی‌زادگان ملی‌پوش در خط دفاع پرسپولیس حضور دارند اما ذخیره مناسبی ندارند. هنوز هم معلوم نیست محمد انصاری پس از پشت‌سر گذاشتن دوران نقاهت پس از عمل جراحی رباط صلیبی به شرایط قبلی بازمی‌گردد یا نه؟

دفاع راست‌؛ سیامک نعمتی تغییر ویژه
شاید مهم‌ترین تغییر یحیی گل‌محمدی در ترکیب تیمش برابر نساجی بازگشت سیامک نعمتی بود. پس از اشتباه بچگانه مهدی شیری به نظر می‌رسید یحیی گل‌محمدی دیگر نمی‌خواهد ریسک کرده و دربی را نیز همچون فینال لیگ قهرمانان آسیا از دست بدهد. البته گل‌محمدی در نیمه دوم بازی با نساجی هم شیری را به زمین فرستاد که یک اشتباه دیگر از سوی این بازیکن در زمین نامناسب وطنی نزدیک بود کار دست پرسپولیس دهد که با هوشیاری حامد لک و ضربات بی‌دقت زامهران این موقعیت به هدر رفت.

دفاع چپ‌؛ سعید آقایی و علی شجاعی!
در پُست دفاع چپ هم سعید آقایی توانایی‌های خود را نشان داده است. یکی از بهترین پاسورهای آسیا خیال یحیی گل‌محمدی را برای بازی با استقلال هم راحت کرده است. چه بسا اگر محمد نادری هم در پرسپولیس می‌ماند با این آمادگی آقایی باید روی نیمکت می‌نشست. البته جمعه روز سعید آقایی نبود و تعویض شد. علی شجاعی جانشین آقایی که تجربه بازی در چمن مصنوعی قائمشهر را داشت، عملکرد نسبتاً قابل قبولی به نمایش گذاشت.

هافبک میانی‌؛ احمد نوراللهی و میلاد سرلک
یکی از اشتباهات بزرگ یحیی گل‌محمدی در دربی حذفی برابر استقلال فرهاد مجیدی نیمکت‌نشین کردن کمال کامیابی‌نیا بود. اشتباهی که خیلی زود توسط خود او اصلاح شد. احمد نوراللهی نیز مثل کامیابی‌نیا عنصر تجربه در دربی را دارد مضاف بر اینکه در دیدارهای گذشته دو تیم موفق به گلزنی برابر آبی‌ها شده است.
با این وجود گل‌محمدی باز هم کامیابی‌نیا را نیمکت‌نشین کرده و از میلاد سرلک در ترکیب اصلی استفاده کرد. بعید نیست در بازی با استقلال هم سرمربی پرسپولیس از زوج احمد نوراللهی و میلاد سرلک استفاده کند.

هافبک راست‌؛ امید عالیشاه
جانشین بشار رسن در ترکیب پرسپولیس یک اسم جدید و تازه نیست. امید عالیشاه کاپیتان دوم قرمزها محسوب می‌شود که پس از جدایی هافبک عراقی فرصت ویژه‌ای پیدا کرده تا در تیم یحیی گل‌محمدی خودی نشان دهد. عالیشاه یک بازیکن تکنیکی و دریبل‌زن است که او هم سابقه گلزنی در دربی را در کارنامه دارد اما در زمین یا به عبارت بهتر استخر(!) قائمشهر نتوانست خودی نشان دهد و نیمه دوم تعویض شد و جای خود را به مهدی شیری داد.

هافبک چپ‌؛ احسان پهلوان و علی شجاعی
احسان پهلوان هم یکی از خوب‌های پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب بود که با دریافت کارت زرد در دیدار نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برابر النصر از بازی مقابل اولسان کره‌جنوبی محروم شد. این هافبک تکنیکی و باهوش نتوانست در زمین نامناسب وطنی خودی نشان دهد و در ابتدای نیمه دوم جای خودش را به علی شجاعی داد. شجاعی تا دقیقه ۶۷ هافبک چپ بود و پس از تعویض سعید آقایی در دفاع چپ بازی کرد.

مهاجم نوک‌؛ مهدی عبدی و آرمان رمضانی
با گلی که مهدی عبدی در فینال لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند دیگر جای هیچ حرف و حدیثی برای فیکس بازی کردن خودش باقی نگذاشت. این جوان ۲۱ ساله می‌تواند جانشین خوبی برای مهاجمان اسم و رسم‌دار و کارکشته سابق پرسپولیس باشد اما او هم به‌رغم جنب و جوش بسیار نتوانست دروازه تیم سابقش نساجی را باز کند. آرمان رمضانی هم در دقیقه ۶۷ وارد زمین شد و با توجه به قد بلندش توانست روی ارسال‌ها تأثیر خود را بگذارد.

مهاجم سایه‌؛ وحید امیری
کم نیستند کسانی که معتقدند اگر وحید امیری در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، پرسپولیس می‌توانست در بازی با اولسان موفق ظاهر شده و حتی قهرمانی را جشن بگیرد. حالا این بازیکن تکنیکی و دونده در خدمت پرسپولیس و عصای دست یحیی گل‌محمدی است. او هم در قائمشهر بسیار دوید و جنگید تا ثابت کند یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس است.

برچسب ها: دبی، ترکیب پرسپولیس، سید جلال حسینی، بازی استقلال و پرسپولیس، ترکیب استقلال، حامد لک تعداد بازديد: 808 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز