Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 17:33

5
تیر
معرفی کتاب

معرفی کتاب

کتاب حاضر به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در زمینه مباحث تغذیه کودکان و مادران باردار و شیرده در سه فصل تالیف شده است. در قسمت اول،‌ در مورد اهمیت تغذیه کودکان و نیازهای آنان از دوران جنینی تا نوزادی.

تحریریه زندگی آنلاین :

 

تغذیه کودکان و مادران باردار و شیرده

 تالیف: دکتر نسرین عاقلی

کتاب حاضر به منظور در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در زمینه مباحث تغذیه کودکان و مادران باردار و شیرده در سه فصل تالیف شده است. در قسمت اول،‌ در مورد اهمیت تغذیه کودکان و نیازهای آنان از دوران جنینی تا نوزادی،‌ کودکی، دوران قبل و بعد از مدرسه و بالاخره تا دوران بلوغ و نوجوانی مطالبی عنوان شده است. در قسمت دوم،‌ در مورد نیازهای تغذیه‌ای در دوران بارداری و عوارض ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای،‌ تغییرات فیزیولوژیکی در این دوران،‌ مشکلات خاص ناشی از این دوران،‌ عوامل تهدید کننده سلامتی مادر و احتیاط‌های لازم برای سپری کردن این دوران بحث شده است. قسمت سوم مربوط به تغذیه در دوران شیردهی و مواد غذایی مورد نیاز مادر شیرده،‌ عوارض مربوط به کمبود هر کدام از این مواد،‌ مزایای شیر مادر و تلاشی که باید صورت بگیرد تا استفاده از شیر مادر مورد توجه مادران قرار گیرد،‌ می‌باشد.

 

 

 نقش تغذیه  در سلامت و بیماری‌ها

تالیف: دکتر نسرین عاقلی

 

هدف از تدوین این کتاب، در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در مورد نقش و اهمیت هر کدام از مواد غذایی،‌ عوارض ناشی از کمبود یا ازدیاد مصرف آنها، ‌مقادیر مورد نیاز روزانه از هر کدام آنها،‌ مواد غذایی غنی از آنها و نقش خاص آنها در سلامت و بیماری‌ها می‌باشد. مطالب عنوان شده در این کتاب در دو بخش اصول تغذیه و تغذیه و بیماری‌ها تدوین شده است. جداول، ‌منابع غذایی و نکات رژیمی می‌تواند برای پزشکان، ‌دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی و حتی عموم افراد مورد استفاده باشد.

برچسب ها: بارداری، تغذیه در بارداری، دکتر نسرین عاقلی تعداد بازديد: 346 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز