Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:47

1
دی
دردسر ۱۶ میلیاردی آبی‌ها!

دردسر ۱۶ میلیاردی آبی‌ها!

آبی‌ها در صورت محکومیت در پرونده شفر باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به مرد آلمانی پرداخت کنند .

 روزی که مسئولان باشگاه استقلال قبل از پایان لیگ هجدهم و پس از بازی با پدیده (شهرخودروی فعلی) عذر وینفرد شفر را خواستند و به او و پسرش اجازه حضور در تمرین را ندادند خیلی‌ها نگران تکرار داستان مانوئل ژوزه و پرسپولیس این‌بار برای آبی‌ها شدند.

منع حضور شفر و پسرش ساشا در تمرین و فیلمبرداری آن‌ها از این اقدام مسئولان محل تمرین و باشگاه موضوع را خطرناک‌تر کرد و از همان موقع عده‌ای از کارشناسان حقوقی هم به استقلالی‌ها بابت شکایت احتمالی شفر و تبعات آن برای باشگاه هشدار دادند. اما از آنجا که ظاهرا قرار نیست مسئولان باشگاه‌ها و فوتبال ما از گذشته و تاریخ عبرت بگیرند استقلالی‌ها اعتنایی به این مسئله نکردند و شفر هم به بن‌یاس امارات پیوست و کارش را در این تیم آغاز کرد. البته برخی حقوقدانان همان موقع این موضوع را به سود آبی‌ها تلقی کردند و اعتقاد داشتند اگر هم قرار است استقلال بابت فسخ یک‌طرفه قرارداد سال سوم شفر غرامتی بدهد با توجه به این‌که او مسئولیت تیم دیگری را بر‌عهده گرفته و دستمزد خوبی هم دریافت کرده، بنابراین مبلغ غرامت کمتر و مابه‌التفاوت قرارداد او با استقلال و بن‌یاس خواهد بود. حالا پس از آن همه هشدار و تلنگر روز گذشته سایت آلمانی FAZ از نامه‌نگاری فیفا با استقلال و ورود به پرونده وینفرد شفر با این تیم پرداخت و نوشت: «وینفرد شفر ۷ ماه است که منتظر پرداخت مطالبات خود از باشگاه استقلال است و قرارداد او با تیم استقلال هنوز اعتبار دارد. در همین‌رابطه فیفا از جزییات این قرارداد مطلع شده و با باشگاه استقلال درباره پرداخت این معوقات مکاتبه کرده است.» این در‌حالی است که استقلال شفر را به نقض قرارداد متهم کرده و شفر چنین ادعایی را نسبت به استقلال دارد.

حال این سوال پیش می‌آید که اگر باشگاه استقلال نتواند ثابت کند که شفر نقض قرارداد کرده و ادله مرد آلمانی محکم‌تر و مستدل‌تر از استقلالی‌ها باشد، آبی‌ها چقدر باید بابت فسخ یک‌طرفه قرارداد به او غرامت بدهند؟ طبق گفته سیدرضا افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، شفر در سال اول حضورش در استقلال که ۷ هفته هم از لیگ گذشته بود با قرارداد‌۳۶۰ هزار دلاری به استقلال آمد. در سال دوم حضورش قرارداد او رقمی بین‌۶۰۰ تا‌۶۵۰ هزار دلار بود. اما سال سوم قرارداد شفر پس از قهرمانی استقلال در جام حذفی با این مربی جهش عجیبی داشت و طبق اعلام مسئولان باشگاه به رقم یک میلیون و‌۲۰۰ هزار دلار افزایش یافت! جالب اینجاست که وقتی رسانه‌ها از افتخاری و دیگر مسئولان باشگاه درباره علت دو برابر شدن دستمزد شفر پرسیده بودند، در پاسخ شنیده بودند که با قهرمانی استقلال در جام حذفی و فشار هواداران برای حفظ شفر در همان خرمشهر محل برگزاری فینال جام حذفی با سرمربی آلمانی برای ادامه همکاری در سال سوم مذاکره شد و او هم وقتی اصرار باشگاه را برای ماندن دید رقم را به طرز عجیبی بالا برد و عجیب‌تر آنکه استقلالی‌ها هم پذیرفتند! حالا این میراث افتخاری و دوستانش برای استقلال احتمال یک معضل بزرگ و پردردسر خواهد شد و اگر مسئولان باشگاه نتوانند فیفا را درباره پرونده شفر اقناع کنند، دوباره همان داستان ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت دستمزد سال سوم او تکرار خواهد شد و با توجه به وضعیت بد اقتصادی باشگاه تهیه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و یا حتی نصف آن که به خاطر عقد قرارداد شفر با بن‌یاس می‌تواند از کل مبلغ کم شود، کار آسانی نیست. به عبارتی آبی‌ها در صورت محکومیت در پرونده شفر باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار با احتساب دلار ۱۳۲۰۰ تومانی بازار آزاد تهران، پرداخت کنند که بودجه‌ای حدود ۱۶ میلیارد نیاز است و حتی اگر این مبلغ با توجه به قرارداد شفر با بن یاس کم شود، حدود ۸ میلیارد باید به مرد آلمانی پرداخت شود.

منبع:خراسان

برچسب ها: باشگاه استقلال، وینفرد شفر تعداد بازديد: 298 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز