Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 03:11

5
شهریور
وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز» + عکس

وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز» + عکس

پیکر مرحوم داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور جمعی از هنرمندان به سمت خانه ابدی بدرقه شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون  با حضور جمعی از هنرمندان  صبح سه شنبه پنجم شهریورماه در خانه هنرمندان برگزار شد.

محمد جواد حق‌شناس، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، محمد احسانی، فاطمه معتمدآریا، داریوش فرهنگ، شهرام گیل آبادی، حسین مسافرآستانه، اکبر رحمتی و حجت‌الاسلام دعایی، مهدی میامی، محمد متوسلانی، کامران ملکی، پیمان شریعتی، مهدی شفیعی، خسرو احمدی، حبیب دهقان نسب و... از جمله حاضران این برنامه بودند.

همت: امروز یکی از سرسلسله های دنیای هنر را بدرقه می کنیم

اصغر همت در این مراسم گفت: امروز برای بدرقه یکی دیگر از سر سلسله‌های دنیای هنر به ویژه تئاتر و بعد سینما و تلویزیون اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: او مردی خوش تیپ، محترم و خوش اخلاق بود؛ انرژی مثال زدنی داشت و با روی گشاده دعوت‌ها را می‌پذیرفت، احترام می‌گذاشت و در مراسم‌ها شرکت می‌کرد.

همت با بیان اینکه او اهل نخوت نبود و می‌توانیم او را یک الگو قرار بدهیم، ادامه داد: مرحوم اسدزاده با کتاب انس داشت و گنجینه کتاب‌هایش را به خانه تئاتر اهدا کرد.

وی ادامه داد: او موسیقی را دنبال می‌کرد و عاشق موسیقی اصیل ایرانی بود که این باعث حضور سالار عقیلی در این جمع شده است؛ سالاری که یکی از سالار‌های موسیقی اصیل ایران است.

وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»

حضور سالار عقیلی در مراسم تشییع داریوش اسدزاده

سالار عقیلی گفت: به نوبه خودم به خانواده ایشان به خصوص حوزه بازیگری تسلیت عرض می‌کنم.

عقیلی در ادامه چند بیت به صورت آواز با همراهی ساز نی خواند.

وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»

دهکردی: بزرگ خاندان بازیگری را از دست داده‌ایم

علی دهکردی نماینده انجمن بازیگری خانه سینما گفت: وقتی یکی از بزرگان خاندان فوت می‌کند روی اعلامیه او بزرگ خاندان حک می‌کنند. ما هم بزرگ خاندانمان را از دست دادیم؛ رفتن او به مثابه رفتن یک گنجینه و ارزش‌های بسیار زیاد است چرا که یکی از تاثیرگذارترین آدم‌ها در حوزه تئاتر بود.

وی با بیان اینکه او گنجینه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی بود و هنرمندی نمونه و الگو را از دست داده‌ایم، گفت: اخلاق بی نظیر، روی گشاده و خندان و متواضعی داشت. او فروتن و صبور و شکیبا بود و با تمام ناملایماتی که جامعه در حق هنرمندان پیشکسوت اعمال کرده، اما هیچ وقت گلایه‌ای نداشت.

دهکردی گفت: شیک پوشی او باید الگویی برای بقیه هنرمندان باشد تا فکر نکنند که هر پوششی مناسب هنرمند است.

راد: تاریخ شفاهی بخشی از هنر این مملکت را از دست دادیم

ایرج راد گفت: تاریخ شفاهی بخشی از هنر این مملکت را از دست دادیم کسی که هشتاد سال عمر خودش را در عرصه هنر و نمایش گذراند و فراز و فرود‌هایی را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: او زمانی که تئاتر، کمپانی بود و حتی جایگاه خوبی نداشت کاملا حرفه‌ای و درست فعالیت می‌کرد و با بزرگان فراوانی کار کرد و خاطرات فراوانی داشت.

راد بیان کرد: مرحوم اسدزاده از هنرمندانی بود که در تمام دوران فعالیتش با افتخار و حرفه‌ای و درست پیش رفت. هرگز نشنیدم که از یک هنرمند با خصلت بد از او یاد کند.

وی گفت: هنرمندانی مثل او بی بازگشت هستند و جایگزین کردنشان سخت خواهد بود؛ از این رو امیدوارم الگویی برای هنرمندان جوان ما باشند. او در زمینه اهدای کتاب و آثار با ارزش به خانه تئاتر ارزش والایی دارد. خانه تئاتر ارزش آن‌ها را در نگهداری می‌داند و آثار منتشر نشده را منتشر خواهد کرد.

وداع هنرمندان با بازیگر «خانه سبز»/ گنجینه‌ای که از دست رفت

در پایان حجت الاسلام والمسلمین دعایی نماز میت را بر پیکر بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما و تلویزیون خواند تا پیکر وی برای تدفین در خانه ابدی تشییع شود.

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل «دو نیمه سیب»، «همسر»، «قلاده‌های طلا»، «یتیم‌خانه ایران»، «زمان از دست‌رفته» و «بوی کافور عطر یاس» بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است.

این بازیگر یکشنبه سوم شهریور در سن ۹۶ سالگی در خانه خود درگذشت و مراسم ترحیم او پنج شنبه هفتم شهریور ساعت ۱۱  در مسجد نور برگزار می‌شود.

برچسب ها: بازیگر سینما و تلویزیون، خانه هنرمندان، تئاتر، اخبار هنرمندان، مراسم تشییع پیکر داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت تعداد بازديد: 321 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز