Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 06:57

17
فروردین
بهنام صفوی تا یک قدمی‌مرگ رفت و کم نیاورد...

بهنام صفوی تا یک قدمی‌مرگ رفت و کم نیاورد...

بازگشت بهنام صفوی سبب‌ساز آن شده است که وی با جدیت بیشتری کارهای تولید آلبوم جدید خود را هم دنبال کند

تحریریه ماهنامه دنیای زنان

 

 

معجزه هنوز هم  وجود دارد 

شایعه‌ها به دنبال افشای بیماری 

طبیعی بود که انتشار این خبر شایعه‌ها را درباره این خواننده محجوب پاپ بیشتر و بیشتر کرد تا جایی که دیگر به هنگام جراحی این خودش بود که برای جلوگیری از انتشار شایعه‌ها درباره زمان جراحی‌اش به مخاطبان اطلاع داده و از آنها می‌خواست که برای وی دعا کنند. اولین جراحی بهنام صفوی حدودا یک ماه بعد از انتشار خبر ابتلایش به تومور مغزی صورت گرفت. این عمل نزدیک به شش ساعت به طول انجامید و در نتیجه آن تومور مغزی که خوش‌خیم بود به طور کلی پاکسازی شد. البته که برای جلوگیری از بازگشت مجدد تومور، صفوی مجبور شد که علاوه بر پرتو درمانی، شیمی‌درمانی را هم آغاز کند. 

شیمی‌درمانی باعث به کما رفتن شد 

همین شیمی‌درمانی بود که باعث شد خطر بعدی سرراه بهنام صفوی قرار گیرد چراکه چند ماه بعد از شیمی‌درمانی وی به ناگاه به کما رفت؛  بهنام در دومین روز از مرحله دوم شیمی‌درمانی دچار تداخل دارویی و تشنج شده و بعد از آن به کما رفت ولی مراقبتهای ویژه پزشکی باعث شد خیلی زود از کما خارج شود.

این بازگشت به زندگی که به مانند رفتن تا لبه تیغ و سپس برگشتن بود به لحاظ روحی به شدت بر روی بهنام صفوی اثرگذار بود و خود وی نیز مرتبا بر اینکه با دعای خیر مخاطبانش بازگشته است تأکید کرد. زمانی که بهنام به کما رفت بسیاری بودند که گمان داشتند نام او را نیز باید به سیاهه هنرمندانی که در سالهای اخیر بر اثر سرطان درگذشته‌اند اضافه کنند اما بهنام صفوی با عزم جزم خود تا یک قدمی‌مرگ رفت و کم نیاورد و شاید هم الگویی شد برای بسیاری از بیماران سرطانی که بفهمند اگر بخواهند می‌توانند حتی بر مهلک‌ترین سرطانها هم غلبه کنند. 

راه‌اندازی تور کنسرتها 

چندی بعد از خروج از کما، صفوی فعالیتهای عادی خود را از سر گرفت و تور کنسرتهایش را به راه انداخت. این خواننده تور زمستانی اجراهای زنده‌اش را از ابتدای ماه بهمن آغاز کرد و نیمه اول این ماه در شهرهای ساری و شیراز روی صحنه رفت. او ابتدا روز 21 بهمن مهمان مخاطبانش در سواحل نیلگون خلیج فارس و جزیره کیش بود.

کنسرت بهنام صفوی در کیش در حالی برگزار شد که بلیت‌های برنامه‌اش با استقبال خوب علاقه‌مندان مواجه و پیش از آغاز برنامه به اتمام رسیده بود. او سپس عازم استان البرز شد و روز 22بهمن منتخبی از قطعات خاطره‌انگیز سه آلبوم خود را در کرج زمزمه کرد.

یکی از بهترین کنسرتهای سالیان اخیر 

کنسرت کرج یکی از بهترین کنسرتهای بهنام صفوی در سالیان اخیر بود. مازیار عالمی ‌(درامز)، امیرعلی ماسوریان (گیتار بیس)، نریمان معصوم‌آبادی (گیتار الکتریک و اسپانیش)، دانیال طهماسبی (گیتار الکتریک)، عرفان پاشا (ویولن)، حسین ناظری (کیبورد)، طارق طریقت (پرکاشن) و مرسل وطنی (کلارینت و ساکسفون) اعضای ارکستر بهنام صفوی در این برنامه بودند. نقطه اوج این کنسرت اجرای قطعه «فوق‌العاده» و تشویق‌های حاضرین بود.

بهنام صفوی پس از اجرای این آهنگ گفت که به عشق طرفدارانش مستقیم پس از کنسرت کیش به کرج آمده و به عنوان اولین اجرایش در کرج امیدوار است که کنسرتی به یاد ماندنی برای مردم داشته باشد. قطعه خاطره‌انگیز «تمنا» دیگر قطعه محبوب این اجرا بود که مردم با بهنام همخوانی کردند و خاطرات زیبای گذشته را به یاد آوردند. او در ادامه ترانه جدیدش «حیف» را اجرا کرد که با استقبال حضار همراه بود. 

کف زدن به احترام پروردگار 

بهنام صفوی در این کنسرت از بیماری خود صحبت کرد و آن را «امتحان شیرین الهی» قلمداد کرد. صفوی گفت که باید بیماری‌اش را دوست داشته باشد و از انرژی و محبتی که مردم به او نشان داده‌اند تقدیر كرد. صفوی اعلام کرد که سعی خود را می‌کند که با آلبوم‌ها و اجراهای خوب محبت‌ها را جبران کند.

وی بیان داشت: دعاهای قشنگ مردم شامل حال من شده است. وجود ما از یک منبع لایتناهی سرچشمه گرفته و آن وجود خدا است. سپس از حضار خواست که برای خدا یک دقیقه دست بزنند که این کار به فضای کنسرت حال خاص و زیبایی بخشید. پس از آن آهنگ تیتراژ پایانی برنامه «ماه سپید» با نام «خدا» را اجرا کرد که با ویولن نوازی عرفان پاشا نوازنده جوان گروهش همراه بود. 

عشق من باش... 

«عشق بی نظیر»، «آرامش»، «چقدر خوبه»، «ای جان» و «بی تو امشب» آهنگ‌هایی بودند که یکی پس از دیگری اجرا شدند و با استقبال حضار رو به رو شدند. قطعات «بگو آره»، «دلتنگتم»، «دل خسته»، قطعه شاد «دست خودم نیست»، «همین حوالی»، «سوءتفاهم» و قطعه «آشتی» کارهای بعدی این کنسرت بودند.

بهنام در دو قطعه «دل خسته» و «آشتی» با نواختن پیانو و در دو قطعه «همین حوالی» و «سوءتفاهم» با نواختن گیتار، نوازندگان خود را همراهی کرد. اثر پایانی این کنسرت اجرای «عشق من باش» بود که با درخواست‌های پی در پی مردم دوبار اجرا شد و حضار با خواندن آن و همراهی خود، مثل همیشه علاقه خود را نسبت به این ترانه نشان دادند. 

در انتظار معجزه‌ای دیگر 

بازگشت بهنام صفوی سبب‌ساز آن شده است که وی با جدیت بیشتری کارهای تولید آلبوم جدید خود را هم دنبال کند. وی در کنار برگزاری کنسرت، برنامه روزانه‌اش را طوری تنظیم کرده است که بتواند به موقع آلبوم چهارمش که «معجزه» نام دارد و نام آن برآمده از معجزه‌ای که اخیرا در زندگی وی رخ داد است را به مخاطبانش عرضه کند.

حضور جمعی از چهره‌های سرشناس موسیقی در این آلبوم قطعی است. بهروز صفاریان، افشین یداللهی، روزبه بمانی، مهران عباسی و معین راهبر برخی از موزیسین‌ها و ترانه‌سراهای حاضر در این مجموعه هستند.  زمان انتشار آلبوم «معجزه» هم هنوز از سوی خواننده و دست‌اندرکاران این مجموعه عنوان نشده است اما به احتمال زیاد در نیمه ابتدایی سال به بازار موسیقی خواهد آمد. در این آلبوم هم صفوی خواهد کوشید همان سبک عاشقانه‌ای که از آلبوم اولش آن را ارائه داده دنبال کند و البته که سعی کرده قطعه‌ای درباره حال و هوای روزهای بیماری و سپس بازگشتش را هم در این آلبوم بگنجاند.  فضای کلی این آلبوم فضای متنوعی است که هم آهنگهای شاد ریتمیک و هم قطعات ملایم غمگین.

 

برچسب ها: بهنام صفوی، سرطان بهنام صفوی، بیماری بهنام صفوی، خواننده پاپ بهنام صفوی، بهبود بیماری بهنام صفوی، بازگشت بهنام صفوی، خواننده پاپ ایرانی تعداد بازديد: 1151 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز