Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:16

5
اردیبهشت
طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

سالاد بادمجان کبابی یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن مرغ و بادمجان کبابی در ترکیباتش عطر و طعم دلچسبی دارد و یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود.

برترین‌ها: سالاد بادمجان کبابی یکی از انواع سالادهای سرد است که به دلیل داشتن مرغ و بادمجان کبابی در ترکیباتش عطر و طعم دلچسبی دارد و یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود.

سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد بادمجان کبابی یکی از انواع سالاد‌های سرد است که از ترکیب بادمجان کبابی با مرغ، سس مایونز و ماست تهیه می‌شود و به دلیل داشتن مرغ در ترکیباتش یک وعده غذایی مقوی محسوب می‌شود. این سالاد همچنین به دلیل داشتن بادمجان کبابی عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی به صورت مرحله به مرحله همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به مربوط به تهیه این سالاد همراه ما باشید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد قارچ با سس ماست

 

 

مواد لازم برای تهیه سالاد بادمجان کبابی

بادمجان: ۳ عدد

فیله مرغ: ۲۰۰ گرم

سس مایونز: یک قاشق غذاخوری

ماست پر چرب یا هم زده: نصف لیوان

سیر: ۳ حبه

گردو خرد شده: یک فنجان

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن زیتون برای تزیین: به میزان لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه سالاد حبوبات ؛ یک سالاد خوشمزه و خفن!

 

 

 

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

نکات مربوط به بادمجان

بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان است و برای قلب هم بسیار مفید است.

هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. همچنین موقع خرید بادمجان حتماً بادمجان‌های براق، کشیده و سنگین را انتخاب کنید. حواستان باشد که بادمجان زخمی نباشد. هنگام خرید بادمجان توجه کنید که کلاهک بادمجان هرچه کشیده‌تر باشد، نشان از شیرین بودن آن است. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان‌های کشیده و گوشتی استفاده کنید.

نکات مربوط به مرغ

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

یکی از نکات بسیار مهم در تهیه انواع غذا‌ها انتخاب مواد اولیه سالم و تازه است. وقتی می‌خواهید مرغ را انتخاب کنید، حتماً جا‌هایی مانند ران و بال را که اتصال دارند، چک کنید؛ زیرا ماندگی و ناسالم بودن مرغ در این قسمت‌ها زود‌تر مشخص می‌شود. اگر این قسمت‌ها بوی نامطبوعی بدهد؛ یعنی مرغ تازه نیست. حواستان باشد مرغ‌هایی را که خیلی خیس هستند، انتخاب نکنید. رطوبت زیاد مرغ نشان دهنده این است که قبلاً فریز شده است. اگر از مرغ‌های بسته‌بندی استفاده می‌کنید، حتما تاریخ آن را چک کنید و حواستان باشد که خون‌آبه نداشته باشد.

بیشتربخوانید:

سالاد هویج ، کلم و ژامبون

 

 

 

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی

طرز تهیه سالاد بادمجان کبابی، خوش‌طعم و لذیذ

۱ ـ برای شروع کار بادمجان‌ها را خیلی خوب بشویید و خشک کنید. با چاقو چند شکاف روی بادمجان ایجاد کنید و کمی روغن روی پوست بادمجان بمالید تا پوست آن بعد از کبابی شدن راحت کنده شود. سپس اجاق گاز یا کباب‌پز را روشن کنید و بادمجان‌ها را با پوست روی شعله متوسط آتش بگذارید. توجه داشته باشید که کلاهک بادمجان را جدا نکنید تا در حین کبابی کردن بتوانید راحت‌تر بادمجان را بچرخانید و جا به جا کنید.

در حین کبابی کردن هرچند دقیقه یکبار بادمجان‌ها را پشت و رو کنید تا همه قسمت‌های آن به صورت یک‌نواخت کبابی و پخته شود. بعد از اینکه بادمجان‌ها خنک شدند، به آرامی پوست آن‌ها را بکنید و بادمجان‌ها را با چاقو خرد کنید تا له شوند. حالا بادمجان کبابی‌های آماده را با چاقو خرد کنید و داخل کاسه بریزید.

۲ ـ در مرحله بعد فیله مرغ پخته و ریش ریش شده را به بادمجان کبابی اضافه کنید.

۳ ـ سپس سیر را له یا رنده کنید و همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد بالا اضافه کنید.

۴ ـ در مرحله بعد ماست و سس مایونز را با هم مخلوط و به مواد سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا می‌توانید سالاد آماده را داخل ظرف سرو مورد نظرتان بریزید و روی سالاد را با مغز گردوی خرد شده و روغن زیتون تزیین کنید. نوش جان.

برچسب ها: سالاد، سالاد بادمجان، طرز تهیه تعداد بازديد: 257 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز