Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 01:00

11
فروردین
شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی

شیرینی آلمانی یک دسر بین المللی خوشمزه و ساده است که با مواد مختلف تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های دنیاست که معمولا برای پذیرایی از آن استفاده

تحریریه زندگی آنلاین - گروه آشپزی : شیرینی آلمانی یک دسر بین المللی خوشمزه و ساده است که با مواد مختلف تهیه می‌شود. این شیرینی خوشمزه یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های دنیاست که معمولا برای پذیرایی از آن استفاده می‌شود. شیرینی آلمانی انتخاب خوبی برای سرو با نوشیدنی‌های گرم مانند چای و قهوه است. از آنجایی که می‌توانیم آن را برای مدت طولانی بدون خراب شدن نگهداری کنیم، برای پذیرایی در ایام تعطیلات و جشن‌هایی مثل نوروز گزینه اقتصادی و مناسبی به حساب می‌آید. این شیرینی خوشمزه را می‌توانید با اشکال و انواع مختلف مارمالاد درست کنید.

بیشتربخوانید:

مواد لازم برای تهیه شیرینی آلمانی

کره یا مارگارین: 150 گرم

آرد سفید: 300 گرم

تخم مرغ: 1 عدد

وانیل مایع: 1/2 قاشق چایخوری

پودر شکر: 80 گرم

مارمالاد با طعم دلخواه: به مقدار کافی

شکلات تخته‌ای: به مقدار کافی

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

طرز تهیه‌ی شیرینی گوشفیل خانگی

فرنی فنجانی آرد گندم

 

 

 

مراحل تهیه

مرحله اول
برای تهیه این دسر خوشمزه آلمانی، ابتدا کره را در ظرفی آب کرده و پودر قند را به آن اضافه کنید. سپس با همزن برقی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم
سپس مایه را به مدت 5 دقیقه با دور متوسط هم میزنیم تا سفید و پوک شود. تخم مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و به مخلوط کره به همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم
در این مرحله باید آرد را کم کم اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا خمیر نرم شود. نیازی به ورز دادن خمیر نیست، چون به روغن می‌افتد و خشک می‌شود. خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم
سپس یک قسمت را داخل سلفون قرار دهید و در یخچال بگذارید. روی سطح کار کاغذ روغنی قرار دهید و یک قسمت دیگر از خمیر را روی آن بگذارید. دوباره کاغذ روغنی را روی خمیر قرار دهید تا خمیر بین دو کاغذ روغنی باشد.

مرحله پنجم
در این مرحله، خمیر را با وردنه به ضخامت 3 میلی‌متر باز کنید. سپس سینی فر را بیرون آورید و فر را روی 175 درجه سانتی‌گراد بگذارید تا به مدت 15 دقیقه گرم شود. خمیر را با همان کاغذ روغنی روی سینی بچینید.

مرحله ششم
در این مرحله کاغذ روغنی را از روی خمیر برداشته و خمیر را با فاصله از هم برش دهید تا در حین پخت شیرینی‌ها به هم نچسبند. سپس سینی را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و بگذارید بین 10 تا 15 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم
همین که کف شیرینی‌ها طلایی شد، یعنی کاملا پخته‌اند. بعد سینی را از فر خارج کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم
مارمالاد را در قیف یکبار مصرف بریزید. سپس شیرینی را بردارید و روی سمت صاف آن مقداری مارمالاد بریزید و یک شیرینی دیگر روی آن بگذارید.

مرحله نهم
نهایتا شکلات تخته‌ای را ذوب کنید و شیرینی‌ها را با شکلات آب شده به شکل دلخواه تزیین کنید. آنها را در ظرف مورد نظرتان بگذارید و حتی تا 1 ماه داخل یخچال نگهداری کنید.

 

تعداد بازديد: 93 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز