Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:16

8
فروردین
تارت شاتوت

تارت شاتوت

فر را با دمای 190 درجة سانتیگراد گرم کنید. آن‌گاه آرد، وانیلین و پودرکاکائو را الک کرده و در ظرف مناسبی بریزید. کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان کره را با آرد مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان در آید. سپس آب را افزوده و مخلوط کنید

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

آرد......................200 گرم

وانیلین.......................یک چهارم قاشق چایخوری

پودر کاکائو...................2  قاشق سوپخوری

کرۀ سرد(خرد کرده)......................115 گرم

آب سرد.................. 60 میلی‌لیتر (یک چهارم پیمانه)

کرم گاناش....................200 گرم

شاتوت....................350 گرم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی تارت آجیلی؛ ویژه نوروز

 

طرز تهیه

فر را با دمای 190 درجة سانتیگراد گرم کنید. آن‌گاه آرد، وانیلین و پودرکاکائو را الک کرده و در ظرف مناسبی بریزید. کره را بیفزائید و با نوک انگشتانتان کره را با آرد مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان در آید. سپس آب را افزوده و مخلوط کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. حالا خمیر را اندکی ورز دهید، رویش را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال نگه دارید.

اکنون خمیر را در  قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر پهن نمائید و اضافی خمیر را از اطراف قالب جدا سازید. آن‌گاه روی خمیر را با کاغذ روغنی و حبوبات بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید. حالا کاغذ روغنی و حبوبات را بردارید و 15 دقیقة دیگر تارت را بپزید. همینکه تارت خنک شد، کرم گاناش را درون آن بریزید و رویش را با شاتوت بپوشانید. اینک تارت را دست‌کم 6 ساعت در یخچال بگذارید تا آمادة مصرف شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک با فر و بدون فر

طرز تهیه تارت دبل چاکلت

 

 

برچسب ها: شیرینی، دسر، تارت، کاکائو، کرم گاناش، وانیل، خمیر تارت، تارت شاتوت، تارت میوه ای تعداد بازديد: 85 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز