Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:05

6
دی
طرز تهیه چاکلت لاوا کیک با فر و بدون فر

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک با فر و بدون فر

درگزارش زیر می‌توانید طرز تهیه چاکلت لاوا کیک را به دو روش مختلف یاد بگیرید.

به گزارش مجله کوروش، لاوا کیک یک نوع کیک شکلاتی جذاب است که داخل آن پر از شکلات است و برای افرادی که به طعم شکلات علاقه دارند، جذابیت غیرقابل وصفی دارد. یک کیک شکلاتی خوشمزه که با اولین برشی که روی کیک ایجاد می‌شود، شکلات آب شده از آن خارج می‌شود و آن را با بستنی، قهوه یا چای سرو می‌کنند. درست کردن این کیک بسیار ساده است و هم می‌توانید آن را در فر و هم بدون فر تهیه کنید. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه چاکلت لاوا کیک به دو روش مختلف را در ادامه یاد بگیرید.

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک یا لاوا کیک شکلاتی در فر و بدون فر


مواد لازم برای ۵ تا ۶ نفر

شکلات تخته‌ای: ۱۷۰ گرم

کره: نصف لیوان فرانسوی

آرد سفید: ۱/۴ لیوان فرانسوی

پودر قند: نصف لیوان فرانسوی

تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد

زرده تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد

طرز تهیه

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک یا لاوا کیک شکلاتی در فر و بدون فر

برای طرز تهیه کیک شکلاتی یا همان چاکلت لاوا کیک ابتدا یک قالب ۶ عددی مافین را بردارید و سطح آن را با روغن چرب کنید و مقداری پودر کاکائو روی آن بپاشید. قالب مافین را کنار بگذارید و فر را با دمای ۲۱۸ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. حال شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به همراه کره داخل یک کاسه پیرکس و ضد حرارت بریزید. ظرف را روی حرارت مستقیم یا داخل مایکروویو قرار دهید تا شکلات‌ها آب شوند. اگر شکلات‌ها را برای آب شدن در مایکروویو قرار می‌دهید، هر ۱۰ ثانیه شکلات و کره را هم بزنید تا به صورت یک دست آب شوند. برای تهیه چاکلت لاوا کیک به جای شکلات می‌توانید به همین ترتیب لاوا کیک نوتلا درست کنید.

در این مرحله از طرز تهیه چاکلت لاوا کیک شکلاتی باید آرد، پودر قند و نمک را با هم ترکیب کنید. در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها و زرده تخم مرغ‌ها را با هم ترکیب کنید و با همزن خوب بزنید. حال تخم مرغ‌ها را به آرد و مواد خشک اضافه کنید و با استفاده از لیسک هم بزنید. مواد را به آرامی هم بزنید تا گلوله‌های آرد به طور کامل در تخم مرغ‌ها حل شوند.

بعد از آماده شدن مواد کیک، باید آن را به طور مساوی در قالب مافین‌هایی که از قبل چرب کرده بودید بریزید. حال قالب مافین‌ها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید مواد کیک برای حدود ۱۰ تا ۱۴ دقیقه پخته شوند. بعد از این مدت قالب کیک‌ها را خارج کنید. ۱ دقیقه لاوا کیک‌ها را در قالب بگذارید تا خنک شوند. سپس با کمک قاشق کیک‌ها را از قالب جدا کنید. توجه داشته باشید که داخل این کیک نرم است و برای همین باید در زمان خارج کردن کیک‌ها از قلب مراقب باشید تا کیک له نشود. برای سرو کردن کیک باید آن را به صورت وارونه روی ظرف مناسب سرو کنید و بلافاصله نوش جان کنید. برای تزئین این کیک می‌توانید مقداری بستنی روی آن قرار دهید و از ترکیب طعم این کیک جذاب در کنار بستنی لذت ببرید.

طرز تهیه چاکلت لاوا کیک بدون فر به این صورت است که همه مواد را همانند مرحله قبل آماده می‌کنید. بعد از این که مواد کیک آماده شد چند ظرف مافین یا ظرف ضد حرارت کوچک تهیه می‌کنید. داخل قلب‌ها را با کمک کره چرب کنید و بعد داخل آن آرد بپاشید. سپس مواد کیک را داخل آن بریزید و قالب‌های کیک را داخل یک قابلمه مناسب بچینید.

تا نصف ارتفاع قالب‌ها داخل قابلمه آب بریزید. سپس یک پارچه یا دمکنی روی درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید کیک‌ها برای حدود ۱۲ دقیقه با دمای ملایم پخته شوند. بعد از اینکه کیک‌ها پخته شد، آن‌ها را برای ۱ دقیقه به حال خود بگذارید تا خنک شوند. سپس کیک را داخل بشقاب برگردانید و نوش جان کنید. برای شکلات این لاوا کیک هم می‌توانید از نوتلا استفاده کنید و لاوا کیک نوتلا داشته باشید.

برچسب ها: کیک شکلاتی، کیک بدون فر تعداد بازديد: 491 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز