Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:27

15
اسفند
حلوای بادام

حلوای بادام

آرد را داخل تابه مناسبی الک کرده و روی شعله متوسط قرار دهید تا تابه داغ شود. سپس حرارت را بسیار ملایم کرده و در حال هم زدن مداوم تفت دهيد. در این نوع حلوا رنگ آرد نباید تغییر چندانی بکند. بعد از این که خامی آرد گرفته شد

مواد لازم

آرد سفید قنادی........................250 گرم

کره...............130 گرم

پودرقند الک شده.....................175 گرم

پودر هل سبز الک شده....................یک تا دوقاشق سوپخوري

بادام پوست گرفته.........................50 گرم، پودر شده یا خرد شده  

پودر زنجبیل........................یک‌چهارم قاشق چایخوری

گردو....................30 گرم، نگینی خرد شده

پودر پسته....................مقداری، برای تزئین

 

 

 

روش‌تهیه

آرد را داخل تابه مناسبی الک کرده و روی شعله متوسط قرار دهید تا تابه داغ شود. سپس حرارت را بسیار ملایم کرده و در حال هم زدن مداوم تفت دهيد. در این نوع حلوا رنگ آرد نباید تغییر چندانی بکند. بعد از این که خامی آرد گرفته شد(حدود 40 دقيقه) و بوي آن بلند شد، آن را از روی حرارت برداشته و به هم زدن ادامه دهید تا از داغی تابه کاسته شده و باعث سوختن آرد نشود. آرد را مجدداً الک کرده و به تابه برگردانید. در ظرف دیگری کره را ذوب کرده و به آرد اضافه كنيد. با قاشق چوبی کره را به خورد آرد بدهید و حدود 5 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم تفت دهيد تا آب اضافی کره تبخیر شود. این مخلوط را از روی حرارت برداشته و صبر كنيد تا کاملاً سرد شود. بعد از سرد شدن، پودرقند الک شده، پودر هل، بادام پودر شده و زنجبیل را اضافه كرده و كاملاً با قاشق چوبي به خورد هم بدهيد(در مقادیر زیاد می‌توانید از دست استفاده کنید). گردوهای نگینی شده را هم اضافه كنيد. برای سرو حلوا از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید: حلواي آماده را داخل اسكوپ بستني يا بزرگترين قاشق اندازه‌گيري فشرده كرده و به آرامي از داخل اسكوپ خارج كنيد و در داخل كپسول‌هاي كاغذي بگذاريد و روي حلواها را با پودر پسته تزئين كنيد. یا حلوا را کف یک سینی دیواره‌دار به صورت لایه‌ای یکنواخت به ضخامت دو سانتی‌متر کاملاً پهن و فشرده کرده و با چاقوی تیزی برش‌های مربع زده یا با کاتر دلخواه قالب بزنید و در کپسول‌های کاغذی قرار دهید. اگر برش زدن حلوا سخت است، آن را چند دقیقه روی بخار آب جوش قرار دهید تا ولرم و نرم شود.

در روش دیگر سرو، حلوا را در گوشه تابه جمع و فشرده کنید. با کناره کفگیر، یک کفگیر از حلوا را برداشته، دوره‌های آن را مرتب کرده و در بشقاب سرو برگردانید.

منبع : شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

حلوا شکلاتی + طرز تهیه

طرز تهیه حلوا آلبالو

طرز تهیه حلوای پسته

طرز تهیه حلوای گردو

 

 

برچسب ها: گردو، دسر، زنجبیل، زعفران، پسته، حلوا، بادام، پودر هل، حلوا مجلسی، دسر سنتی، طرز تهیه حلوا، تزیین حلوا، حلوا بادام تعداد بازديد: 138 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز