Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:51

14
اردیبهشت
طرز تهیه حلوای گردو

طرز تهیه حلوای گردو

ابتدا برنج را بخیسانید. بعد آن را روی پارچه‌ی تمیزی پهن كنید تا آب آن گرفته شود. آن‌گاه برنج را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و خرد كنید. در ظرف مناسبی آب، گلاب، شكر و شیره‌ی انگور را با یكدیگر مخلوط كنید و كنار بگذارید.

 مواد لازم :

برنج نیمكوب..........  2 پیمانه

آب......... 1 پیمانه

گلاب.......... 1 پیمانه

شكر............ 1 پیمانه

شیره‌ی انگور...........  1 پیمانه

كره یا روغن حیوانی........... 150 گرم

هل آسیاب‌كرده ..............  2 قاشق چایخوری

گردوی چرخكرده .............. 1 پیمانه

زعفران حل كرده ..............  3 قاشق سوپخوری

 

بیشتر بخوانید:

4روش تهیه حلوای زعفرانی مجلسی

 طرز تهیه‌ی دیگچه مشهدی؛ ساده و دورنگ

طرز تهیه‌ی حلوای خرما مجلسی؛ با شیر و بدون شیر

 

طرز تهیه حلوای گردو:

ابتدا برنج را بخیسانید. بعد آن را روی پارچه‌ی تمیزی پهن كنید تا آب آن گرفته شود. آن‌گاه برنج را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و خرد كنید. در ظرف مناسبی آب، گلاب، شكر و شیره‌ی انگور را با یكدیگر مخلوط كنید و كنار بگذارید. روغن را در تابه‌ای بریزید و برنج را در آن تفت دهید. سپس هل، گردو و زعفران را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. پس از مخلوط شدن مواد با یكدیگر، مخلوط آب، گلاب، ... را بیفزائید و پیوسته حلوا را هم بزنید. اكنون حرارت را ملایم نمائید و حلوا را دم كنید تا سفت شود. حالا حلوا را در سینی مناسبی پهن كنید و رویش پسته بپاشید و پس از خنك شدن، آن را به اندازه‌ی دلخواه ببرید.

 بیشتر بخوانید:

طرز تهیه حلوای گل سرخ ؛ مخصوص سفره افطار

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: حلوا، حلوا گردویی، طرز تهیه حلوا گردو، حلوای گردو ارومیه، حلوا گردو با شیره انگور، حلوای زنجبیلی گردویی تعداد بازديد: 1049 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • باید جالب باشه و تشکر .
  • ضمن سلام بهتر است نام دیگری برای این نوع حلوا انتخاب شود . حلوای گردویی ارومیه ( جویز حالواسی ) تفاوت فاحشی با این نوع دارد . حلوای گردویی ارومیه در واقع برند ارومیه بوده و در مواد و طعم و شیوه عمل آوری آن تفاوت هایی وجود دارد . این نوع حلوایی که تصاویر ان مشاهده می شود بیشتر به حلواهای سر مزار شباهت دارد.

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز