Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:43

13
آبان
رشته حلوا

رشته حلوا

تخم مرغها و وانيل را کمی با همزن يا مفتول بزنيد تا سبک شوند، سپس خامه را نيز اضافه کرده و هم بزنيد. بيکينگ پودر را نيز افزوده و آرد را تا حدی اضافه کنيد که حاصله به دست نچسبد و کمی از خميرهای معمول سفت تر باشد.

مواد لازم

تخم مرغ...................5 عدد

وانيل................... 4/1 قاشق مرباخوری

خامه................100 گرم

بيکينگ پودر................ 1 قاشق مرباخوری

آرد قنادی جهت تهیه خميرحدود................ 600 گرم

آرد اضافی حدود.................... 500 گرم

نمک...................4/1 قاشق مرباخوری

روغن مايع جهت سرخ کردن................به ميزان لازم

 بیشتربخوانید:

 

 

 

مواد لازم برای شربت:

عسل....................2/1  پيمانه

شکر.................... 2/1 پيمانه

آب ................. 4/1 پيمانه

 بیشتر بخوانید:

حلوا شکلاتی + طرز تهیه

طرز تهیه حلوا آلبالو

 

 

 

 

روش‌تهیه

تخم مرغها و وانيل را کمی با همزن يا مفتول بزنيد تا سبک شوند، سپس خامه را نيز اضافه کرده و هم بزنيد. بيکينگ پودر را نيز افزوده و آرد را تا حدی اضافه کنيد که حاصله به دست نچسبد و کمی از خميرهای معمول سفت تر باشد. خمير را به 3 چانه تقسيم کرده و روی سطح آرد پاشی شده، با پوشش کيسه پلاستيکی، به مدت  نيم ساعت استراحت دهيد. سپس روی سطح کار آرد بپاشيد و خمير را کاملاً باز کنيد تا به شکل مستطيل به  ضخامت يکی دو ميليمتر برسد. سپس مشابه  روشی که رشته آش تهيه ميشود، لابه لای خمير را آرد فراوان ريخته و آنرا تا کرده و برش  هائی به اندازه تقريبی 2 در نيم سانتی متر بزنيد. روی خمير های برش خورده دستمال نخی انداخته و کنار بگذاريد. همين کار را با دو چانه ديگر خمير تکرار کنید. سپس در قابلمه يا سرخ کن روغن فراوان ريخته و پس از اينکه رشته ها را در صافی ريخته و کاملا آرد اضافه آن را تکانده و خارج کرديد، آنها را به دفعات در روغن سرخ کنيد تا طلائی  روشن شوند. شعله گاز نبايد تند باشد. سپس خميرهای سرخ شده را در صافی بريزيد.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه حلوای پسته

طرز تهیه حلوای گردو

 

 

برای تهیه شربت، عسل را در ظرف کوچکی ريخته و روی حرارت قرار دهيد تا صرفاً عسل روان شود، سپس شکر و آب را اضافه کرده و بگذاريد شکر حل شده و شربت يکی دو جوش بزند، قطره ای از شربت را در ليوان آب سرد بياندازيد، اگر به همان شکل اوليه ته نشين شد و در آب متلاشی نشد، شربت را خاموش کنيد. رشته ها بايد نيم گرم و شربت کاملاً داغ باشد. رشته های سرخ شده را در کاسه بزرگی ريخته و  شربت  را روی رشته ها بريزيد و با قاشق کاملاً شربت را زير و رو کنید تا همه رشته ها به شربت آغشته شوند. قالب 20 در 30 سانتی متر(يا کمی بزرگتر) را با روغن مايع  معمولی کمی چرب کرده و رشته ها را داخل آن ريخته و با دست مرطوب يا چرب چندين بار روی آنها را محکم فشاردهيد تا رشته ها کمی خرد شده و کاملا به هم بچسبند. روی ظرف را پوشانده و پس از خنک شدن در دمای محيط، 3 الی 4 ساعت يا ترجيحاَ يک شب  در يخچال بگذاريد. سپس با چاقوی  تيز برش بزنيد و درصورت تمايل با پودر پسته و نارگيل آنها را تزئين کنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: عسل، آرد، حلوا، حلوا مجلسی، تزیین حلوا تعداد بازديد: 138 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز