Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 10:10

5
اردیبهشت
نان قندی

نان قندی

روغن را با پودر قند کاملاً بزنيد تا حجم آن دو برابر شود. بعد سفيده تخم‌مرغ و سپس زرده را اضافه كنيد. سپس هل را اضافه كنيد و آرد سفيد و آرد برنج را با هم آميخته و به مخلوط اضافه كنيد. در صورتي كه خمير خشك شد از شير يا گلاب استفاده كنيد.

مواد لازم

آرد سفيد.....................200 گرم

آرد برنج..................175 گرم

روغن جامد.................175 گرم

پودر قند..................150 گرم

تخم‌مرغ.....................1 عدد

زرده تخم‌مرغ................... 1 عدد

هل.................2/1 قاشق چايخوري

شير يا گلاب ........................به اندازه لازم

بیشتربخوانید:

طرز تهیه نان زعفرانی ساده و خوشمزه مخصوص افطار

طرز تهیه نان شیرمال در خانه

 

 

روش‌تهیه

روغن را با پودر قند کاملاً بزنيد تا حجم آن دو برابر شود. بعد سفيده تخم‌مرغ و سپس زرده را اضافه كنيد. سپس هل را اضافه كنيد و آرد سفيد و آرد برنج را با هم آميخته و به مخلوط اضافه كنيد. در صورتي كه خمير خشك شد از شير يا گلاب استفاده كنيد. به هم زدن ادامه دهيد تا خمير يكنواختي به دست آيد. سپس از خمير به اندازه يک فندق برداشته و به شکل چشم در آوريد و روي آن مهر بزنيد تا شكل بگيرد. براي تزيين مي‌توان از خلال پسته استفاده کرد. بعد آن را به مدت 7 تا 8 دقيقه با درجه حرارت 175 در فر بگذاريد تا طلايي شود. اين شيريني را مي‌توان به مدت سه ماه در جاي خشك و درون ظرف درب‌دار نگهداري كرد. نگهداري در يخچال ضروري نيست.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: نان، آموزش شیرینی پزی، نان قندی، نان سنتی، نان خانگی، نان بدون فر، طرز تهیه نان قندی تعداد بازديد: 161 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز