Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:49

25
فروردین
مرنگ شکلاتی

مرنگ شکلاتی

سفیدة تخم‌مرغ‌ها، شکر و کرم تارتار را در کاسة مناسبی بریزید و کاسه را روی حرارت بخارآب جوش قرار دهید. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شوند و شکر براحتی در سفیده‌ها حل شود تا مرنگ صاف و براقی به دست آید.

مواد لازم برای حدود 15 عدد

سفیدة تخم‌مرغ  ....................  4 عدد درشت           

شکر ................... 200 گرم

کرم تارتار............ یک‌چهارم قاشق چایخوری

اسانس وانیل ................  یک‌دوم قاشق چایخوری

پودر کاکائو ................25 گرم

 

بیشتربخوانید:

مرنگ شكلات و كارامل

 

 

روش‌تهیه

سفیدة تخم‌مرغ‌ها، شکر و کرم تارتار را در کاسة مناسبی بریزید و کاسه را روی حرارت بخارآب جوش قرار دهید. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شوند و شکر براحتی در سفیده‌ها حل شود تا مرنگ صاف و براقی به دست آید. (به مدت 5-3 دقیقه). سپس ظرف را از روی حرارت (بخار آب جوش) بردارید و به همزدن ادامه دهید تا مرنگ خنک شود (به مدت 10 دقیقه) حالا وانیل و پودر کاکائو را بیفزائید و مایة به دست آمده را در کیسة شیرینی‌پزی دارای ماسورة M1 بریزید و رزت‌هایی را با فاصله از یکدیگر، روی سینی شیرینی‌پزی که با صفحة سیلیکونی پوشانده‌اید، بگذارید. اکنون مرنگ‌ها را به مدت تقریبی 2ساعت در فر گرم کردة با دمای 90 درجة ‌سانتیگراد قرار دهید تا مرنگ خشک شود. اینک در صورت دلخواه هر دو عدد را با شکلات آبکرده به هم بچسبانید و برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: مرنگ، طرز تهیه مرنگ تعداد بازديد: 152 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز