Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:01

20
شهریور
اسلایس زنجفیل و لیمو

اسلایس زنجفیل و لیمو

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم كنید و دو سینی شیرینی‌پزی را به اندازة 20×30 سانتیمتر، چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را نیز چرب كنید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، ادویه و شكر را در كاسة مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

 افسانه ظروفی :

 

مواد لازم برای حدود 16 برش

آرد............. 165 گرم

بیكینیگ‌پودر.................1 قاشق چایخوری

مخلوط زنجفیل و دارچین............. 1 قاشق چایخوری

شكر قهوه‌ای روشن................. 55 گرم

كرة ‌خرد كرده................ 65 گرم

عسل یا گلدن سیروپ ................175 گرم

تخم‌مرغ همزده ...............1 عدد

شیر................125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه دسر لوکومادس

 

مواد لازم میانی

پودر ژلاتین ............1 قاشق چایخوری

آبلیمو.............. 2 قاشق سوپخوری

پنیر خامه‌ای.................250 گرم

شكر............ 55 گرم

پوست لیمو (رنده كرده)......... 2قاشق چایخوری

خامة صبحانه یا خامة شیرین شده و همزده................250 گرم

 

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دسر کاسترد زعفرانی

 

 

 روش‌تهیه

فر را با دمای 180 درجة سانتیگراد گرم كنید و دو سینی شیرینی‌پزی را به اندازة 20×30 سانتیمتر، چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را نیز چرب كنید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، ادویه و شكر را در كاسة مناسبی بریزید و مخلوط كنید. سپس كره و عسل را در ظرف دیگری بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا كره آب شود. حالا این مایه را به مخلوط آرد افزوده و هم بزنید. اكنون تخم‌مرغ و شیر را نیز درون مایة‌ فراهم كرده بریزید و مخلوط نمائید. اینك مایة به دست آمده را به طور مساوی، درون دو سینی بریزید و به مدت تقریبی 10 دقیقه، در فر بپزید. همینكه كیك‌ها خنك شدند، آنها را از كاغذ جدا كنید و یكی از كیك‌ها را دوباره در همان سینی بگذارید. آن‌گاه مایة میانی را روی كیك بریزید و صاف كنید و كیك بعدی را رویش بگذارید. سپس رویش را با فویل بپوشانید و یك شب در یخچال نگه دارید. اكنون كیك را برای پذیرائی، به اندازة‌ دلخواهتان برش دهید و برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی بچینید.

 

روش تهیة مواد میانی:

 پودر ژلاتین را روی آبلیمو بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه محلول ژلاتین را 5 دقیقه كنار بگذارید تا خنك شود.

حالا پنیر خامه‌ای، شكر و پوست لیمو را در كاسة ‌مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس خامه و محلول ژلاتین را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا مایة صاف و یكدستی حاصل شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 یادآوری

می‌توانید اسلایس فراهم كرده را با گل‌های دست ساختتان از خمیر فوندانت بیارائید.

 

 خواص زنجفیل

زنجبیل نوعی ادویه از ریشه گیاهان Zingiber officinale است . عموما در آشپزی در بسیاری از غذاهای آسیایی، دارو های گیاهی و خاورمیانه به کار می رود زنجبیل از شاخه کورکومین است این روش عموما برای درمان مشکلات روده و معده مفید و غذایی عالی برای افرادی که رژیم بدون لکتین دارند محسوب می شود ، زنجبیل هم چنین ممکن است به عنوان مسکن و به عنوان درمانی برای اختلالات سلامتی مورد استفاده قرار گیرد و زنجبیل اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

برچسب ها: شیرینی، خمیر فوندانت، شیرینی زنجبیلی، اسلایس زنجفیل و لیمو، طرز تهیه اسلایس زنجفیل و لیمو تعداد بازديد: 324 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز