Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:13

10
فروردین
کنولی کرمدار

کنولی کرمدار

خمیر میل‌فوی را به ضخامت 2 میلیمتر روی سطح آرد پاشیده باز کنید و نوارهایی از آن را به عرض یک و نیم و طول 50 سانتیمتر برش دهید. آن‌گاه نوارهای خمیر را دور استوانه‌های فلزی مخصوص بپیچید به گونه‌ایکه اندکی روی هم قرار بگیرد.

افسانه ظروفی :

 

مواد لازم برای حدود 18 عدد

خمیر میل‌فوی     حدود 450 گرم
بادام خرد و برشته کرده     50 گرم

 

مواد لازم برای تهیة کرم پرتقالی

زردة تخم‌مرغ      4 عدد
شکر     80 گرم
آب پرتقال      160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)
آرد     2 قاشق سوپخوری
نشاستة‌ ذرت      2 قاشق سوپخوری
اسانس وانیل      2 قاشق چایخوری

 بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شیرینی کشمشی

کاپ کیک زردآلو و هویج

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی

روش تهیه

 خمیر میل‌فوی را به ضخامت 2 میلیمتر روی سطح آرد پاشیده باز کنید و نوارهایی از آن را به عرض یک و نیم و طول 50 سانتیمتر برش دهید. آن‌گاه نوارهای خمیر را دور استوانه‌های فلزی مخصوص بپیچید به گونه‌ایکه اندکی روی هم قرار بگیرد. (overlap) سپس روی خمیرها سفیدة تخم‌مرغ بمالید و شکر بپاشید و آنها را روی سینی شیرینی‌پزی بچینید (قسمت شکری بالا باشد) حالا سینی را یک شب در یخچال بگذارید تا خمیر کاملا سرد شود. اینک کنولی‌ها را به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد بپزید تا طلائی رنگ شوند. همینکه کنولی‌ها خنک شدند، داخلشان را با کرم پر کنید و دو طرفشان را در بادام خرد کرده بغلتانید.

 

روش تهیة کرم پرتقالی:
زردة تخم‌مرغ‌ها و شکر را با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود. آب پرتقال را گرم کنید و نشاستة ذرت و آرد را به زردة تخم‌مرغ‌ها بیفزائید. آنگاه نیمی از آب پرتقال گرم کرده را روی مخلوط تخم‌مرغی بریزید و بعد همة آب پرتقال را بیفزائید.
 سپس همة مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا کرم بپزد و غلیظ شود. حالا وانیل را به کرم بیفزائید. همینکه کرم خنک شد، آن را مصرف کنید.

 

منبع: شور و شیرین

برچسب ها: کیک، شیرینی، دسر، آموزش شیرینی پزی، افسانه ظروفی، کنولی کرمدار، طرز تهیه کنولی کرمدار تعداد بازديد: 343 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز