Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 06:40

27
بهمن
نــــان میوه‌های خشک

نــــان  میوه‌های خشک

مهدیه ولی‌نژاد

مواد لازم

آب ولرم  ۶۰ میلی‌لیتر (معادل یک‌چهارم پیمانه)

مایه خمیر  ۱۰ گرم

شکر  ۱۰ گرم

آرد ۴۵۰ گرم

شکر  ۴۰ گرم

مخلوط پودر دارچین، جوز و زنجفیل ۲ قاشق چایخوری

تخم‌مرغ   ۱ عدد

کره   ۶۰ گرم

آب  250 میلی‌لیتر (معادل ۱ پیمانه)

مخلوط میوه‌های خشک خرد کرده (انجیر، کشمش، کرنبری و توت‌خشک) ۱۳۰ گرم

روش‌تهیه

 آب ولرم، مایه خمیر و ۱۰ گرم شکر را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید. روی ظرف را بپوشانید و کنار بگذارید تا مایه خمیر تخمیر شود و حباب‌هایی روی آن به وجود آید. آن‌گاه آرد، شکر، ادویه، تخم‌مرغ، کره و مایه خمیر عمل آمده را در کاسه مناسبی بریزید و نیمی از آب را بیفزائید و مخلوط کنید. سپس باقیمانده آب را به آرامی بیفزائید تا خمیر نرم و لطیفی به‌دست آید. حالا میوه‌های خشک را افزوده و مخلوط سازید. اکنون خمیر فراهم کرده را در کاسه چربکرده بگذارید و رویش را با سلفون بپوشانید و 1 ساعت در دمای محیط استراحت دهید تا حجم خمیر افزایش پیدا کند.

اینک فر را با دمای 180درجه سانتیگراد گرم کنید و رینگ به قطر 20 سانتیمتر را روی سینی شیرینی‌پزی دارای کاغذ روغنی بگذارید. آن‌گاه خمیر فراهم کرده را در رینگ قرار دهید، رویش را بپوشانید و 20 دقیقه دیگر به خمیر استراحت دهید تا حجمش دو برابر شود. حالا روی خمیر کره آبکرده بمالید و نان را به مدت تقریبی 30 – 40 دقیقه یا تا زمانیکه طلائی رنگ شود، در فر بپزید.

منبع: شور و شیرین

بیشتر بخوانید:

نان لبو

 

 

برچسب ها: نان، میوه های خشک، زندگی آنلاین، شورو شیرین، نــــان میوه‌های خشک، نان میوه ای تعداد بازديد: 410 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این نان چیست؟

فیلم روز
تصویر روز