Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 19:25

5
خرداد
حلوای شیر + طرز تهیه

حلوای شیر + طرز تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه حلوای شیر را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

حلوای شیر یکی از انواع حلوا‌های خوشمزه است که طرز تهیه آن را به صورت مرحله‌به‌مرحله به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. حلوا را می‌توان به شیوه‌های مختلف نظیر حلوای آرد و حلوای هویج طبخ کرد.

مواد لازم:

آرد برنج نصف پیمانه

گلاب نصف پیمانه

شیر یک‌لیتر

شکر ٢ پیمانه

نشاسته یک پیمانه

آب ٤ پیمانه

طرز تهیه:

نشاسته را در ٤ پیمانه آب سرد حل می‌کنیم و آن را از صافی می‌گذرانیم، سپس آرد برنج را در شیر حل کرده و آن را هم از صافی رد می‌کنیم (توجه داشته باشید که شیر باید سرد باشد). سپس شکر و نشاسته حل شده و محلول آرد برنج و شیر را با هم مخلوط می‌کنیم و در ظرفی می‌ریزیم و روی حرارت ملایم‌می‌گذاریم.

دقت داشته باشید برای آن که مایع نسوزد و به ته ظرف نچسبد، باید آن را مرتب هم بزنیم. این کار را آن‌قدر ادامه می‌دهیم تا مایع به جوش آید و غلیظ شود. بعد گلاب را به آن اضافه می‌کنیم. وقتی خط قاشق روی مواد به جا ماند و محو نشد، یعنی حلوای ما آماده است و باید از روی حرارت برداشته شود. این حلوا را اغلب شیرازی‌ها در ماه مبارک رمضان درست می‌کنند.

منبع: روزنامه شهروند

بیشتر بخوانید:

حلوا سه آرد ؛ یک حلوای خوشمزه و مجلسی

حلوا کفگیری ؛ یک حلوای خوشمزه تبریزی

حلوای شیره انگور، خوشمزه و مقوی برای ماه رمضان

برچسب ها: ماه رمضان، تغذیه و سلامت، آموزش شیرینی پزی، آموزش آشپزی، شیرینی های سنتی، حلوا شیر، طرز تهیه انواع حلوا، حلوای سنتی تعداد بازديد: 698 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز