Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 13:47

2
اسفند
مربای زردآلو

مربای زردآلو

طرز تهیه مربای زردآلو

مربای زردآلو

 

 

مواد لا زم

زردآلو ............................................  ۱ كیلوگرم

شكر  .......................................... ۵/۱ كیلوگرم

آب ............................................  ۵۰۰ میلی لیتر

جوهر لیمو ...................................  ح قاشق چای خوری

 

روش تهیه:

زردآلوها را كه بهتر است كمی سفت باشند، شسته، خشک كنید. سپس یک شكاف كوچک روی خط زردآلو ایجاد و با استفاده از یک پنس هسته زردآلو را خارج نموده، بشكنید و مغز آن را درآورید. پوست مغز زردآلو را گرفته و مغز را دوباره درون زردآلو قرار دهید. همه زردآلوها را به این ترتیب آماده كنید و درون ظرفی مناسب در یک ردیف بچینید (زردآلوها نباید روی هم قرار گیرند).شكر و آب را مخلوط كرده، روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود. پس از جوشیدن، جوهرلیمو را اضافه كنید. آن گاه شربت را روی زردآلوها ریخته، روی آن را با یک تنظیف بپوشانید و در پشت بام و یا در محلی كه نور آفتاب شدید باشد، به مدت ۳ روز قرار دهید. طی این مدت چند بار تنظیف را برداشته و زردآلوها را زیر و رو كنید. مربا را در شیشه در دار استریل شده ریخته و در جای خنک نگهداری كنید.

نكته: برای استریل كردن شیشه ها، ظرف مناسبی را از آب پر نموده و روی حرارت قرار دهیدتا آب به جوش آید. سپس شیشه ها را به شكل وارونه داخل آب جوش قرار داده و به مدت

۲۰ دقیقه بجوشانید. آن گاه شیشه را با حولهتمیزی خشک نمایید.

برچسب ها: آموزش آشپزی، زندگی آنلاین، مربای زردآلو تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز