Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 18:39

15
شهریور
شیرینی برشی هویج و بادام

شیرینی برشی هویج و بادام

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی به ابعاد 20×30 سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید، به گونه‌ای كه كاغذ از لبه‌های قالب 5 سانتیمتر بلندتر باشد.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 16 برش

شكر دانه‌ریز                    50 گرم

آرد                                 150 گرم

پوست پرتقال رنده‌كرده     1 قاشق چایخوری

كره سرد و خردكرده         75 گرم

آب                                1 قاشق سوپخوری

مواد لازم میانی

كره                              90 گرم

شكر ریز                       75 گرم

تخم‌مرغ                       2 عدد

اسانس بادام                1 قاشق چایخوری

پودر بادام                     175 گرم

هویج پخته و رنده كرده   1 عدد

مواد لازم رویه

پنیر خامه‌ای               175 گرم

گردوی خردكرده          50 گرم

 روش تهیه شیرینی برشی هویج و بادام

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی به ابعاد 20×30 سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید، به گونه‌ای كه كاغذ از لبه‌های قالب 5 سانتیمتر بلندتر باشد. آن‌گاه شكر، آرد و پوست پرتقال را در كاسه مناسبی بریزید و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان با آرد مخلوط كنید تا به شكل خرده نان درآید.

حالا آب را بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. اینك خمیر را در قالب پهن كنید و مواد میانی را رویش بریزید و صاف كنید. اكنون قالب را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت 25 دقیقه، در فر بپزید تا طلائی رنگ شود. همینكه شیرینی خنك شد، مواد رویه را رویش بریزید و گردو بپاشید و به شكل مستطیل‌های كوچك ببرید. حالا شیرینی را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه مواد میانی: در ظرف مناسبی كره و شكر را با همزن برقی بزنید و تخم‌مرغ‌ها را بیفزائید. آن‌گاه اسانس بادام، پودر بادام و هویج را نیز اضافه كنید.

روش تهیه مواد رویه: پنیر خامه‌ای را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس گردو را به آن اضافه كنید.

 

برچسب ها: شیرینی برشی، آموزش شیرینی برشی، تهیه شیرینی برشی، شیرینی برشی هویج، شیرینی برشی بادام، مواد لازم شیرینی برشی تعداد بازديد: 1017 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز