Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:31

1
آبان
كیك تارتلت بادامی

كیك تارتلت بادامی

كره، شكر و تخم‌مرغ‌ها را در كاسه گودی بریزید و با مفتول سیمی هم بزنید تا شكر حل شود. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، پودر بادام، شیر و عسل را بیفزائید و با قاشق فلزی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 15 عدد

كره                    100 گرم

شكر                 50 گرم

تخم‌‌مرغ            2 عدد

آرد                   175 گرم

بیكینگ‌پودر       2 قاشق چایخوری

پودر بادام         50 گرم

شیر                60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

عسل             2 قاشق سوپخوری

بادام پرك         50 گرم

مواد لازم برای تهیه شربت

آب                  3 قاشق سوپخوری

عسل             150 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

آب‌لیموترش تازه2 قاشق سوپخوری

 روش تهیه كیك تارتلت بادامی

كره، شكر و تخم‌مرغ‌ها را در كاسه گودی بریزید و با مفتول سیمی هم بزنید تا شكر حل شود. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، پودر بادام، شیر و عسل را بیفزائید و با قاشق فلزی هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس قالب‌های كوچك تارت – تارتلت – را با كره چرب كنید و مایه فراهم كرده را بین آنها تقسیم كنید و قدری پرك بادام بپاشید، حال قالبها را در سینی بچینید و در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بگذارید و به مدت تقریبی 20 تا 30 دقیقه كیك‌ها را بپزید.

اكنون كیك‌ها را از فر خارج كنید و رویشان شربت بریزید و 20 دقیقه كنار بگذارید تا شربت جذب كیك شود. اینك كیك تارتلت بادامی را برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه شربت: آب و عسل را در ظرف كوچكی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و 3 دقیقه بجوشانید. آن‌گاه آبلیمو را بیفزائید و 2 دقیقه دیگر شربت را بجوشانید و از روی حرارت بردارید.

یادآوری 1: از قالب تارتلت به قطر 8 سانتیمتر استفاده كنید.

یادآوری 2: دقت داشته باشید كه شربت خنك را روی كیك گرم بریزید. اگر شربت و كیك هر دو گرم باشد كیك خمیر می‌شود و اگر هر دو سرد باشد شربت جذب كیك نخواهد شد.

 

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک تارتلت، کیک تارتلت بادامی، کیک بادامی، تارتلت بادامی، مواد لازم کیک تارتلت، آموزش کیک تارتلت تعداد بازديد: 786 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز