Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:57

6
تیر
طرز تهیه آب آلبالو طبیعی مناسب تابستان

طرز تهیه آب آلبالو طبیعی مناسب تابستان

آب آلبالو از نوشیدنی‌های ترش و خوشمزه‌ای است که یکی از منابع طبیعی برای تامین هورمون تنظیم سیکل خواب و بیداری بدن، یعنی ملاتونین است.

آب آلبالو در فصل تابستان بسیار پرطرفدار است. برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای خوردن کل میوه آب آن را بخورند، چون مناسب‌تر هستند و طعم بهتری دارند.

همانطور که همه می دانیم، آلبالوها پر از مواد مغذی برای بدن هستند. طرز تهیه آب آلبالوی طبیعی را در این بخش از آسمونی مشاهده کنید.

بیشتربخوانید:

مواد لازم برای تهیه آب آلبالو طبیعی

در ادامه به مواد لازم برای تهیه آب آلبالو اشاره شده است:

آلبالو

نمک

آب

طرز تهیه آب آلبالو طبیعی

این روش تهیه آب آلبالو در آسمونی واقعا لذیذ است و مثل آب آلبالوهای ﺑﺎﺯاﺭی بیرون و حتی خوشمزه تر هم میشود! آلبالوها رو بشویید و کمی نمک بزنید و داخل قابلمه بریزید.

یک لیوان هم آب خالی یا آب آلبالو بیرون اضافه کنید و روی شعله کم تا بپزید. بعد از یک ربع از صافی رد کنید. بعد از ردکردن از صافی آب آلبالوی قرمز و خوشمزه شما آماده است. بهتر است کمی آب خنک و یخ هم با آب آلبالو مخلوط کرده و خنک میل کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه محلبی طالبی ؛ دسر خنک تابستانی

 

 

 

خواص آب آلبالو

آلبالو میوه ای با طبعی سرد و تصفیه کننده ی خون است که خواص آب آلبالو بر کسی پوشیده نیست. خوردن آب آلبالو قبل از غذا باعث افزایش اشتها میشود. برای کسانی که از بیماری رماتیسم رنج میبرند خوردن آلبالو پیشنهاد میشود .

همچنین کسانی که در محل های گرم فعالیت یا زندگی میکنند خوردن آلبالو بسیار مفید و ضروری است زیرا دفع کننده ی حرارت و گرما است.

از مواد مغذی موجود در آب آلبالو می توان به کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، چربی، ویتامین آ، ویتامین ث و منگنز اشاره کرد.

تاثیر شربت آلبالو بر تقویت سیستم ایمنی

فلانوئید، نوعی آنتی‌اکسیدان موجود در آلبالو است که به تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. این آنتی‌اکسیدان همچنین در کاهش درد و تورم مفاصل نقش دارد و برای افراد مبتلا به آرتروز مناسب است.

پتاسیم موجود در آلبالو به تنظیم فشار خون، کنترل ضربان قلب و هیدراته نگه‌داشتن بدن کمک می‌کند. نوشیدن یک لیوان آب آلبالو یا شربت آن بعد از ورزش به بازیابی بدن کمک می‌کند. پیشنهاد ما به شما، آبمیوه گازدار آلبالو عالیس است که در تابستان برای رفع عطش بعد از ورزش انتخاب خوبی است.

افرادی که مبتلا به سندروم متابولیک یا اختلال سوخت‌وساز هستند با مصرف آلبالو می‌توانند به کنترل آن کمک کنند. فلانوئید موجود در آلبالو سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و در مواردی به کاهش چربی‌های شکم کمک می­‌کند.

از جمله خواص آلبالو خشک نیز باید به کنترل فشار‌خون و از بین بردن رادیکال‌های آزاد اشاره کرد. شما با مصرف میوه آن به‌صورت خشک هم، به سیستم ایمنی بدن خود کمک می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

ترشک انار + طرز تهیه

 

 

 

تاثیرآلبالو در تنظیم خواب

خواص ضد‌التهابی و ملاتونین موجود در آلبالو به تنظیم خواب کمک می‌کند. در یک تحقیق، تاثیر مصرف ‌آب آلبالو را بر روی کسانی که اختلال خواب داشتند، بررسی کردند. نتایج نشان داد پس از مصرف آب آلبالو به مدت دو هفته، این افراد حدود 84 دقیقه بیشتر خوابیدند.

ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین سی و کلسیم موجود در میوه آلبالو به تقویت مغز و حافظه نیز کمک می‌کند. خواص آلبالو یخ‌زده هم مثل آلبالو تازه است و با فریز کردن آن تغییری در خواص ایجاد نمی‌شود. در فصل تابستان می‌توانید علاوه بر شربت آلبالو، مقداری از میوه را فریز کنید و از آن در چای و سایر نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

تاثیر آلبالو بر سلامت پوست و مو

ویتامین آ موجود در آلبالو به سلامت پوست و مو کمک می‌کند. آلبالو خاصیت ضد‌باکتری دارد و به دفع سموم بدن کمک می‌کند و باعث از بین بردن جوش و آکنه پوستی می‌شود. ویتامین سی موجود در آلبالو از آسیب پوستی جلوگیری می‌کند و باعث شادابی و شفافیت پوست می‌شود.

آنتوسیانین موجود در آلبالو ارتباط بین سلول‌ها و بافت‌ها را تقویت می‌کند و از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن در سلامت پوست و مو موثر است. آلبالو غنی از آهن است. یکی از دلایل ریزش مو کمبود آهن است و مصرف آلبالو این کمبود را جبران کند و به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی شیرعسل نسکافه‌ای

با این شربت های خانگی از گرمازدگی در امان بمانید

 

 

برچسب ها: نوشیدنی خنک، خواص آلبالو، آلبالو، آب آلبالو تعداد بازديد: 156 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز