Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:19

24
دی
کوفته باگت با سبزیجات

کوفته باگت با سبزیجات

ابتدا کره را نیم ساعت خارج از یخچال قرار دهید تا کاملاً‌ نرم شود. نان‌های باگت را تکه‌تکه کرده، شیر را به آن اضافه کنید تا 10 دقیقه خیس بخورد. برنج پخته شده را با چنگال یا گوشت‌کوب له کنید. وقتی نان‌ها خیس خوردند با دست کمی ورز دهید

مواد لازم برای کوفته:

نان باگت.....................200 گرم

شیر................... یک و یک‌دوم پیمانه

برنج پخته شده......................یک‌دوم پیمانه

تخم‌مرغ........................3 عدد

جوزهندی.....................یک‌دوم قاشق مرباخوري

نمک و فلفل..................به میزان لازم

پودر نان............... یک‌دوم پیمانه

مرزه خشک................3 قاشق غذاخوري

آب................2 تا 3 پیمانه

کره.................25 گرم

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه‌ی کوفته همدانی

کوفته‌ پنیری با سس مخصوص + طرز تهیه

 

 

 

 

مواد لازم برای تهیه سبزیجات و سس آن:

آرد.................3 قاشق غذاخوري

شیر....................3 پیمانه

جوز هندی....................یک‌دوم قاشق مرباخوري

کره....................50 گرم

 روغن مایع......................2 قاشق غذاخوري

سبزیجات از هر نوع که مایلید مثل، کدو، هویج، پیاز، کلم بروکلی، انواع فلفل‌های رنگی

از هر کدام یک تا............... 2 عدد متوسط

بیشتربخوانید:

کوفته مرغ

طرز تهیه کوفته کشک اصفهان

 

 

 

روش‌تهیه

ابتدا کره را نیم ساعت خارج از یخچال قرار دهید تا کاملاً‌ نرم شود. نان‌های باگت را تکه‌تکه کرده، شیر را به آن اضافه کنید تا 10 دقیقه خیس بخورد. برنج پخته شده را با چنگال یا گوشت‌کوب له کنید. وقتی نان‌ها خیس خوردند با دست کمی ورز دهید تا نرم شود. سپس برنج،‌ تخم‌مرغ، جوز هندی،‌ پودر نان، مرزه خشک (که می‌تواند تازه هم باشد)، کره، نمک و فلفل(البته در مصرف نمک دقت کنید چون نان و برنج نمک دارند) را به نان اضافه کرده و خوب ورز دهید تا خمیري شود به طوری که بتوانید آن را به شکل کوفته درآورید. اگر خمیر شما شل بود و شکل نمی‌گرفت کمی پودر نان به آن اضافه کنید. مواد را نیم ساعت در یخچال قرار دهيد تا خودش را بگیرد. در این فاصله سبزیجات و سس آن را آماده کنید. شما از هر نوع سبزیجاتی که در اختیار دارید می‌توانید استفاده کنید. کدو، هویج، پیاز و فلفل‌های دلمه‌ای رنگی را به شکل خلال برش دهید البته بهتر است خلال پیاز درشتر باشد. کلم‌بروکلی را هم به شکل گل گل از هم جدا کنید. کره و کمی روغن مایع را در تابه ریخته و ابتدا هویج را که سفت‌تر از بقیه‌ی سبزیجات است 2 تا 3 دقیقه در روغن تفت دهید. سپس فلفل‌های رنگی و بعد از 2 دقیقه کدو، پیاز و کلم بروکلی را اضافه کنید. تمام سبزیجات را به مدت حدوداً پانزده دقیقه در تابه تفت دهید.

بیشتربخوانید:

کوفته ترکی

 

 

 

آرد را در شیر سرد کاملاً‌ حل کرده، جوز بويا، کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده و روی سبزیجات ريخته و هم بزنید. بعد از به جوش آمدن حرارت را کم کنید تا سس غلیظ شود. سس را گاهي آهسته هم بزنید تا سس گلوله نشود. برای ادامه پخت کوفته، 2 تا 3 پیمانه آب را در قابلمه ریخته، مقداری نمک اضافه کنید و بگذارید کاملاً بجوشد. سپس از خمیر آماده شده 8 تا 9 عدد کوفته درست کنید و یکی‌یکی در آب در حال جوش بیندازید. وقتی جوشید حرارت را کم کنید تا آهسته بجوشد. 30 تا 35 دقیقه بعد کوفته‌ها و آب آن که باید در حدود یک تا یک‌و نیم لیوان باشد را به سبزیجات و سس آن اضافه کنید(اگر آب کوفته‌ها زیاد بود همه را اضافه نکنید چون سس شما خیلی رقیق می‌شود). 15 تا 20 دقیقه برای پخت کامل کافی‌ست. غلظت سس در آخر باید مثل فرنی باشد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شیر، کوفته، کوفته تبریزی، طرز تهیه کوفته، مرزه، جوز هندی، سبزیجات معطر تعداد بازديد: 141 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز