Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:53

20
دی
املت با خاويار روسی

املت با خاويار روسی

يك عدد تخم‌مرغ را با يك قاشق سوپخوري خامه و يك قاشق سوپخوري پيازچة خرد شده مخلوط كنيد. تابه‌اي به قطر 25 سانتي‌متر را روي حرارت قرار دهيد و با روغن زيتون كف تابه را چرب كنيد. ماية تخم‌مرغ را داخل تابه بريزيد

مواد لازم برای 2 تا  نفر

تخم‌مرغ.......................4 عدد

خامه رقيق..................يك سوم پيمانه

پيازچه تازه (قسمت سبز آن).....................4 عدد

روغن زيتون1 قاشق سوپخوري

نمك.....................يك دوم قاشق چايخوري

نان تست سفيد....................3 عدد

كرة نرم.................40 گرم

خامة ترش يا سس مايونز يا ماست خامه‌اي.......................يك چهارم پيمانه

خاويار طلايي يا سالمون..................100 گرم

پيازچه خرد شده..................1 قاشق سوپخوري

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه املت قارچ با پنیر

 

 

 

 

روش‌تهیه

يك عدد تخم‌مرغ را با يك قاشق سوپخوري خامه و يك قاشق سوپخوري پيازچة خرد شده مخلوط كنيد. تابه‌اي به قطر 25 سانتي‌متر را روي حرارت قرار دهيد و با روغن زيتون كف تابه را چرب كنيد. ماية تخم‌مرغ را داخل تابه بريزيد و نازك و گرد آن را در تابه پهن كنيد. وقتي خودش را گرفت آن را بپيچيد. (اگر اين عمل را دير انجام دهيد و املت خشك شود پيچيدن سخت شده و املت پاره مي‌شود). با تخم‌مرغ دوم نيز همين كار را انجام دهيد و اين‌بار املت پيچيده شده اول را داخل املت دوم قرار دهيد و املت دوم را دور املت اول پيچيده و كمي آن را سرخ كنيد. اين عمل را براي 2 تخم‌مرغ بعدي نيز تكرار كنيد. كمي نمك روي املت‌ها بپاشيد و آن‌ها را به مدت 1 ساعت در يخچال قرار دهيد تا خودشان را خوب بگيرند. سپس به طول 2 تا 3 سانتي‌متر برش بزنيد. نان‌ها‌ي تست را با كاتر گردي به قطر 3 سانتي‌متر برش زده روي آن‌ها با قلم‌مو كرة نرم بماليد و در سيني فر بچينيد. سپس در فر گرم به مدت 15 تا 20 دقيقه قرار دهيد تا تست و طلايي رنگ شوند.كمي از خامة ترش روي هر قطعه نان بماليد و يك تكه املت روي آن قرار دهيد و باز كمي خامة ترش روي املت‌ها بماليد، روي آن خاويار ريخته و با مقداري دم پيازچه روي آن را تزيين كنيد. سپس املت خود را درون ظرف مناسب تزيين كنيد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه املت قارچ و گوجه‌فرنگی؛ سریع و آسان

 

 

 

یادآوری

شما مي‌توانيد املت‌ها را در تابه بپزيد و روي كاغذ روغني قرار دهيد. بعد از سرد شدن املت‌ها خمير ترش روي آن‌ها بماليد و هردو املت را با بپيچيد و بعد برش بزنيد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: تخم مرغ، سبزیجات، املت، غذای دریایی، پیازچه، املت سبزیجات، طرز تهیه املت، روغن زيتون تعداد بازديد: 72 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز