Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 10:09

16
شهریور
طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی

بامیه پلو با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود.

برترین‌ها: بامیه پلو با گوشت قلقلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود.

بامیه پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد.
 
 
 
 
 
 
طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی خوشمزه
 
مواد لازم برای ۳ نفر
بامیه ریز ۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد درشت
فلفل دلمه ای ½ پیمانه
برنج ۲٫۵ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ ۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

 

طرز تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه بامیه پلو با گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار بامیه ها را کاملا می شوییم، سپس قسمت کلاهک آنرا جدا می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

 مرحله دوم

حالا بامیه را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه ۱ عدد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع به تابه افزوده و تفت می دهیم.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی تاک پلو؛ غذای شاهرودی

طرز تهیه‌ی زرشک پلو دمی با مرغ و کرفس

 

 

 

 

مرحله سوم

زمانی که پیازها سبک و طلایی شدند، رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها از بین رفته و کاملا سرخ شوند.

 مرحله چهارم

حالا بامیه سرخ شده را به همراه آب لیمو ترش تازه به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه ۱ استکان آب به تابه اضافه کرده و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم بامیه به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا پیاز رنده شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا از مخلوط گوشت به اندازه یک گردو درشت جدا می کنیم.

مرحله هفتم

حالا گوشت ها را گرد کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون روغن انداخته و به خوبی سرخ می کنیم.

 بیشتربخوانید:

 

 

 

مرحله هشتم

زمانی که آب درون تابه حاوی بامیه کشیده شد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه گوشت های سرخ شده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. حالا مواد را کمی تفت داده و تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد برنج را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

عدس پلو با گوشت قلقلی یکی از غذاهای اصیل و پرطرفدار ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و…

مرحله دهم

در ادامه اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. حالا برنج را کمی زنده تر از پخت عادی آبکش می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله یازدهم

در این مرحله ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس می کنیم، سپس برنج و مخلوط گوشت و بامیه را به صورت لایه ای درون قابلمه ریخته و در آخر مقداری زعفران دم کرده غلیظ به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله دوازدهم

حالا درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی آن گذاشته و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سیزدهم

در ادامه پلو را مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شود، سپس پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت روی بامیه پلو را به دلخواه با پیاز داغ و زرشک تزیین کرده و به همراه سبزی خوردن و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

 بیشتربخوانید:

 

برچسب ها: زعفران، گوشت، فلفل دلمه ای، بامیه، غذای جنوبی تعداد بازديد: 171 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز