Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:07

11
اسفند
طرز تهیه سلطان پلو

طرز تهیه سلطان پلو

سلطان پلو یکی از انواع خورشت‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که با پلو سرو می‌شود، طرز تهیه سلطان پلو بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

برترین‌ها: سلطان پلو یکی از انواع خورشت های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که با پلو سرو می شود، طرز تهیه سلطان پلو بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

با سلطان پلو، بر تخت پادشاهی تکیه بزنید!

همانطور که می دانید پلوها دارای انواع مختلفی هستند و سلطان پلو به عنوان یکی از خوشمزه ترین پلوها به شمار می رود که در تهیه آن از گوشت قلقلی استفاده می شود و می توانید برای شام و یا ناهار آن را تهیه کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه سلطان پلو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد تا بتوانید آن را به راحتی تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید، بنابراین اگر شما نیز به دنبال غذای ایرانی بسیار خوشمزه با طعم ایده عالی هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه مرصع پلو مجلسی + با مرغ یا گوشت

 

 

دستور پخت سلطان پلو

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: دویست و پنجاه گرم

پیاز: دو عدد

آرد نخود چی: یک قاشق غذا خوری

جعفری ساطوری شده: سه قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی: سه عدد

رب: یک دوم قاشق غذا خوری

سیب زمینی: سه عدد

آب لیمو یا آبغوره : به میزان لازم

زعفران: به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه و پودر سیر : به مقدار لازم

برنج: دو پیمانه

با سلطان پلو، بر تخت پادشاهی تکیه بزنید!

طرز تهیه سلطان پلو با طعم عالی

در روش تهیه سلطان پلو ابتدا یکی از پیازها را پوست گرفته و بعد از گرفتن آب پیاز، آن همراه با گوشت داخل کاسه ریخته و به آن آرد نخود چی و ادویه ها (جز دارچین) و جعفری بیفزایید سپس مواد را ورز داد و در دست قلقلی نمایید و بعد داخل سینی چیده و اجازه دهید به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند.

حالا باید گوشت قلقلی ها را سرخ کنید بنابراین تابه مناسبی را انتخاب کرده و مقداری روغن داخل آن ریخته و پس از داغ شدن گوشت قلقلی ها را داخل آن سرخ نمایید.

در مرحله بعدی از طرز تهیه سلطان پلو، یک عدد پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز کرده و یا با رنده ریز کنید و داخل تابه ریخته اجازه دهید کمی سبک شوند و بعد به آن روغن، فلفل سیاه و زردچوبه بیفزایید و تفت دهید.

با سلطان پلو، بر تخت پادشاهی تکیه بزنید!

حالا گوجه فرنگی پوره کنید و یا میکس نمایید و همراه با پیاز، کمی دارچین و نمک تفت داده و پس از کشیده شدن آب گوجه فرنگی ها به آن رب بیفزایید و به منظور از بین رفتن بوی خامی رب آن را کمی تفت دهید.

در این مرحله گوشت قلقلی ها را داخل سس گذاشته و کمی آب به آن بیفزایید سپس اجازه دهید روی حرارت ملایم سس غلیظ شود و بعد سیب زمینی خلالی را داخل روغن همراه با کمی نمک سرخ کنید.

در مرحله پایانی برنج را روی حرارت گذاشته و پس از آبکش کردن کف قابلمه را کمی روغن و زعفران ریخته و برنج را دم کرده و در آخر کمی آب لیمو ترش یا آبغوره به قلقلی ها بیفزایید و همراه با برنج و سیب زمینی نوش جان کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه باقالی پلو مجلسی با ماهیچه

 

 

با سلطان پلو، بر تخت پادشاهی تکیه بزنید!

نکات طلایی تهیه سلطان پلو

بسته به ذائقه تان می توانید میزان ترشی این غذا را کمتر یا بیشتر کنید.

استفاده از کمی دارچین در این غذا طعم عالی به قلقلی ها می دهد.

شما می توانید در تهیه این غذا از استاک گوشت نیز استفاده کنید.

اگر وقت کافی برای استراحت دادن گوشت داخل یخچال به مدت یک ساعت ندارید به مدت پانزده دقیقه داخل فریزر گذاشته با منسجم شود.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه حمص لبو یک غذای جذاب و خوشمزه

دستور پخت کوکو با طعم متفاوت برنجی

 

برچسب ها: غذای سنتی، انواع پلو، آموزش آشپزی، غذای ایرانی، طرز تهیه تعداد بازديد: 328 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز