Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:38

2
بهمن
خوراك ماهی با سس سبزيجات

خوراك ماهی با سس سبزيجات

ماهي فيله شده را شسته و پس از خشك شدن با نمك و فلفل سياه و فلفل قرمز مزه‌دار كرده و كنار بگذاريد. نمك و فلفل و دارچين را به مقدار لازم با آرد سفيد مخلوط كرده و كنار بگذاريد.

مواد لازم

فيله‌ي ماهي.................2 قطعه، 500 تا 600 گرم

نمك، فلفل سياه، فلفل قرمز و دارچين................ به مقدار لازم

آرد سفيد........................تا يك‌دوم پيمانه

كره و روغن مايع....................تا 180 گرم

پياز كوچك قرمز خرد شده..........................يك عدد

گوجه‌فرنگي بدون پوست.......................2 عدد، خرد شده

استاك ماهي(آب ماهي)........................يك پيمانه

آب ليموترش.......................يك قاشق چايخوري

سركه قرمز....................يك قاشق سوپخوري

جعفري خرد شده.......................يك قاشق سوپخوري

خامه‌ي ساده......................يك‌چهارم پيمانه

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه خوراک لوبیا کباب رشتی؛ صبحانه خوشمزه گیلانی‌

 

 

تزيين:

كدوحلوايي سرخ كـــرده و ساقه‌ي پيازچه

 

روش‌تهیه

ماهي فيله شده را شسته و پس از خشك شدن با نمك و فلفل سياه و فلفل قرمز مزه‌دار كرده و كنار بگذاريد. نمك و فلفل و دارچين را به مقدار لازم با آرد سفيد مخلوط كرده و كنار بگذاريد. تابه‌اي را روي حرارت قرار داده تا گرم شود سپس مقداري از كره و روغن را در تابه بريزيد اجازه دهيد تا گرم و داغ شود بعد پياز ريز خرد شده را اضافه كرده و تفت دهيد تا حدي كه سبك شود. سپس گوجه‌فرنگي خرد شده(بدون پوست) و نمك و فلفل را افزوده هم بزنيد تا تفت داده شوند و در اين مرحله، استاك ماهي را اضافه كرده و آب ليموترش و سركه را هم بيافزاييد و اجازه دهيد تا مايه به جوش آيد،‌ در اين فاصله تابه‌ي ديگري را روي حرارت قرار داده و پس از گرم شدن باقيمانده‌ي كره و روغن را در تابه بريزيد سپس قطعات ماهي را ابتدا در مخلوط آرد سفيد غلتانده و در تابه بگذاريد تا كمي سرخ شود، بعد ماهي را از تابه خارج كرده و در ظرف مخصوص داخل فر قرار دهيد  سپس جعفري خرد شده را به سس جوش آمده اضافه كرده و روي ماهي را با سس بپوشانيد و ظرف را در داخل فر گرم شده با 350 تا 375 درجه‌ي فارنهايت يا 175 تا 190 درجه‌ي سانتي‌گراد براي 10 تا 15 دقيقه قرار دهيد سپس ظرف را از فر خارج كرده و ماهي را به ظرف سرو منتقل كنيد و خامه را به سس باقيمانده در ظرف طبخ ماهي اضافه كنيد و پس از مخلوط كردن روي ماهي بريزيد و كنار ماهي را با ورقه‌هاي نازك كدوحلوايي سرخ كرده تزيين كرده و با ساقه‌ي پيازچه بيارائيد و سپس سرو نماييد.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه خوراک گوجه‌فرنگی با ذرت

 

 

نكته:

  در صورت تمايل مي‌توانيد عصاره‌ي مرغ يا سبزيجات را جايگزين استاك ماهي كنيد.

   در صورت تمايل مي‌توانيد، از ماهي سرخ نكرده و روغن زيتون استفاده كنيد، خامه را هم حذف كرده و بقيه‌ي مراحل را هم مانند دستور انجام دهيد و بعد روي ظرف ماهي را پوشانده و براي 25 دقيقه داخل فر طبخ نماييد.

  در صورت دلخواه مي‌توانيد، براي سرخ كردن كدوحلوايي، ابتدا كدوحلوايي را پوست كنده و به ورقه‌هاي نازكي برش بزنيد سپس براي دو تا سه دقيقه در روغن داغ شده‌ي شناور سرخ كنيد.

  دارچين ادويه‌ي مناسبي براي از بين بردن بوي زهم ماهي است.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: خوراک، آموزش آشپزی، غذای دریایی، خوراک ماهی، طرزتهیه تعداد بازديد: 200 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز