Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:46

19
اردیبهشت
خورش قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

خورش قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

خورشت قلیه مرغ یک غذای خوشمزه و مفید است که طرز تهیه آن مانند قلیه ماهی است، اما تفاوت‌های کمی نیز با آن دارد؛ بنابراین اگر از طعم ماهی در قلیه ماهی خوشتان نمی‌آید و یا به دنبال تهیه یک غذای جدید با مرغ هستید

مامی‌فود: خورشت قلیه مرغ یک غذای خوشمزه و مفید است که طرز تهیه آن مانند قلیه ماهی است، اما تفاوت‌های کمی نیز با آن دارد؛ بنابراین اگر از طعم ماهی در قلیه ماهی خوشتان نمی‌آید و یا به دنبال تهیه یک غذای جدید با مرغ هستید می‌توانید به جای آن قلیه مرغ را تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه قلیه دزفولی

 

خورشت قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

مواد لازم

سینه مرغ................۵۰۰ گرم

سیر............۳ حبه

پیاز............۱ عدد

رب گوجه فرنگی.............۱ قاشق غذاخوری

گشنیز..............۱۲۵ گرم

شنبلیله..............۱۲۵ گرم

سیر...............۵ حبه

تمبر هندی.................۱ بسته

زیره.............به میزان لازم

نمک، فلفل، زردچوبه.............به میزان لازم

فلفل قرمز...........به میزان لازم

زنجبیل.............به میزان لازم

آرد گندم..............۱ قاشق غذاخوری

زعفران دمکرده..............۱ قاشق غذاخوری

روغن............به مقدار لازم

خورشت قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

طرز تهیه

استفاده از تمبر هندی به دلیل طعم ترشی که دارد به این غذا طعم خاص و بی نظیری را می‌دهد و برای افرادی که به غذا‌های ترش علاقه دارند می‌تواند خوشمزه و لذت بخش باشد.

مرحله اول

برای تهیه قلیه مرغ ابتدا سینه مرغ را شسته و به تکه‌های مربعی تقسیم می‌کنیم سپس داخل قابلمه مقداری روغن ریخته و پیاز را درون آن به صورت نگینی خرد می‌کنیم و کمی تفت می‌دهیم. بعد از آن سیر را نیز له یا رنده می‌کنیم و به پیاز داغ اضافه می‌کنیم حالا کمی فلفل و نمک و زردچوبه به پیاز داغ اضافه کرده و سپس سینه مرغ را به قابلمه اضافه می‌کنیم و با پیاز داغ تفت می‌دهیم تا تغییر رنگ داده و عطر پیاز و سیر به خورد آن برود. بعد از اینکه تغییر رنگ داد آرد گندم را به مرغ‌ها اضاف می‌کنیم و با آن ترکیب می‌کنیم سپس پودر زنجبیل را به آن‌ها اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم البته می‌توان به مقدار کم از زنجبیل تازه رنده شده به جای پودر زنجبیل استفاده کرد.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه قلیه ماهی؛ این غذای جنوبی خوشمزه

 

 

مرحله دوم

بعد زیره را نیز پودر کرده و به موادمان اضافه می‌کنیم. حالا باید سبزی‌ها را اضافه کنیم، اما بهتر است قبل از اضافه کردن سبزی‌ها آن‌ها را ساطوری کرده و در ماهیتابه‌ای جدا تفت دهیم و به اصطلاح سرخ کنیم تا موقع پختن در قابلمه آب نیندازد و بو و طعم آن با موادمان ترکیب شود. هنگام سرخ کردن سبزی‌ها دو حبه سیر را نیز نگینی کرده و به سبزی‌ها اضافه می‌کنیم و همراه آن‌ها تفت می‌دهیم. حالا وقتی سبزی‌ها سرخ شدند آن را داخل قابلمه حاوی مرغ و سایر مواد ریخته و به همراه آن‌ها تفت می‌دهیم. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می‌کنیم و به همراه مواد تفت می‌دهیم.

خورشت قلیه مرغ؛ غذای لذیذ جنوبی

مرحله سوم

حالا در یک کاسه تمبر هندی را ریخته و هسته‌ها را از آن جدا می‌کنیم سپس کمی آب ولرم داخل تمبر هندی می‌ریزیم و با دست تمبرهندی را از هم باز کرده و داخل آب حل می‌کنیم. بعد تمبر هندی را به قابلمه اضافه کرده و همه مواد را با هم خوب مخلوط می‌کنیم سپس زعفران دم کرده را به خورشت اضافه می‌کنیم و آن را می‌چشیم تا در صورت نیاز نمک و فلفل آن را تنظیم کنیم.

مرحله چهارم

در آخر نیز پودر فلفل قرمز را مطابق سلیقه خود و به اندازه‌ای که دوست دارید به خورشت اضافه کنید و سپس در قابلمه را بگذارید تا با حرارت ملایم و آرام آرام بپزد و جا بیفتد. بعد از مدتی خورشت شما آماده می‌شود و می‌توانید بعد از دم کردن برنج، آن را سرو کرده و به همراه خانواده از طعم و مزه یک غذای لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.

برچسب ها: خورش مرغ، طرز تهیه، قلیه مرغ تعداد بازديد: 255 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز