Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 12:34

21
اسفند
رولت ژامبـون با پنيـر

رولت ژامبـون با پنيـر

آرد، مايه خمير و آب ولرم را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد. نمك و روغن زيتون را بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسب و نرمي به دست آيد. آن‌گاه خمير را ورز دهيد و در كاسه‌ي چربكرده بگذاريد. رويش را با نايلون بپوشانيد و يك ساعت در دماي محيط استراحت دهيد.

 منيژه غفوري:

 

مواد لازم براي 6-8 نفر

آرد................ 525 گرم

پودر مايه‌خمير................. 6 گرم

آب ولرم................. 375 ميلي‌ليتر (يك و يك‌دوم پيمانه)

نمك.................... 1 قاشق چايخوري

روغن زيتون................3 قاشق سوپخوري

 بیشتربخوانید:

رولت تخم مرغ و ژامبون

 

مواد لازم مياني

ژامبون ورقه‌اي............... 85 گرم

پنير موزارلاي رنده كرده.................75 گرم

برگ ريحان خرد كرده............ 25 گرم

فلفل دلمه‌اي رنگي خرد كرده............... 2 عدد

دانه‌ي فلفل سياه............... يك‌دوم قاشق چايخوري

 

روش‌تهیه

آرد، مايه خمير و آب ولرم را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد. نمك و روغن زيتون را بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير مناسب و نرمي به دست آيد. آن‌گاه خمير را ورز دهيد و در كاسه‌ي چربكرده بگذاريد. رويش را با نايلون بپوشانيد و يك ساعت در دماي محيط استراحت دهيد تا حجم خمير دو برابر شود. سپس خمير را 2-3 دقيقه ورز دهيد و 01 دقيقه كنار بگذاريد. حالا خمير را به ضخامت 1 سانتيمتر و به اندازه‌ي 52×83 سانتيمتر باز كنيد و ژامبون را رويش بچينيد. پنير را نيز روي خمير بريزيد و ريحان، فلفل دلمه‌اي و بعد فلفل سياه را بيفزائيد. اكنون خمير را رول كنيد و در سيني چربكرده قرار دهيد. رويش را بپوشانيد و 02 دقيقه كنار بگذاريد. اينك با سيخ چوبي روي خمير را سوراخ سوراخ كنيد و اندكي نمك بپاشيد. آن‌گاه سيني را در فر گرم كرده با دماي 022 درجه‌ي سانتيگراد بگذاريد و رولت را به مدت تقريبي 03-53 دقيقه يا تا زمانيكه طلائي‌رنگ شود، بپزيد. آن‌گاه رولت را روي پنجره‌ي سيمي خنك كنيد و به اندازه‌ي دلخواه ببريد. سپس رولت را براي پذيرائي در ديس مناسبي بچينيد.

خواص ریحان

گیاه ریحان، گیاهی بوته ای یک ساله است که معمولاً طول آن بین 20 تا 45 سانتیمتر است و عطر و بویی مطلوب دارد. رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و برگ های منظم و بیضی شکل دارد. این گیاه علاوه بر استفاده در امور پخت و پز، دارای خواص درمانی بسیاری نیز

می‌باشد.کاهش بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از بروز سرطان، حفظ سلامتی پوست، مو و استخوان برخی از خواص ریحان است.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: فست فود، ژامبون تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز