Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:24

20
خرداد
طرز تهیه کباب کوبیده خانگی در فر

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی در فر

در گزارش زیر طرز تهیه کباب کوبیده در فر را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 یکی از تفریحات همیشگی ما در بهار رفتن به طبیعت و پیک نیک به همراه خانواده و دوستان است. عضو جدا نشدنی پیک نیک‌های اغلب ما ایرانیان کباب‌های خوش‌عطر و خوشمزه است، این روز‌ها که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بهتر است برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان در منزل بمانیم هم می‌توانیم عطر خوش کباب را به خانه بیاوریم. پس با طرز تهیه کباب کوبیده در فر با ما همراه  باشید.

 

طرز تهیه کباب کوبیده خانگی در فر

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه‌ی کباب کاکوری؛ غذای خوشمزه هندی

 مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده در فر

گوشت قلوه‌گاه................. یک کیلوگرم

پیاز............. سه عدد

نمک و فلفل.......... به مقدار لازم

 

بیشتر بخوانید:

بورقی غذای سنتی ترکیه‌ای +طرز تهیه

 

 

طرز تهیه کباب کوبیده در فر

در ابتدا گوشت قلوه گاه گوسفند را سه بار چرخ کنید. پیاز را شسته و پوست بکنید و با استفاده از رنده ریز، رنده کنید. پیاز‌ها را در صافی بریزید و آب آن را کامل بگیرید.

در کاسه‌ای بزرگ، گوشت چرخ‌شده را به همراه پیاز رنده شده مخلوط کنید، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و به خوبی ورز دهید. تا جایی که گوشت حالت چسبنده پیدا کند.

روی ظرف را بپوشانید و یک ساعت آن را در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت سیخ‌های مخصوص کباب کوبیده را برداشته، دست خود را مرطوب کنید و از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی (۱۰۰-۱۲۰ گرم) برداشته و به سیخ بکشید و با انگشتان فشار دهید تا به سیخ بچسبد و سطح آن صاف شود.

سیخ‌های آماده شده را در سینی فر بچینید. فر را با دمای ۲۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و سینی را در بالاترین طبقه فر قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. در این مدت چندبار به آن سر بزنید و گاهی آن را بچرخانید تا به صورت یکنواخت پخته شود.

وقتی کباب‌های شما آمامده شد آن را به همراه نان تافتون تازه خانگی یا برنج ساده سرو و ظرف را با چند برگ ریحان و گوجه تزیین کنید.

بیشتر بخوانید:

کباب بوقلمون اسپایسی

 


نکته

در صورتیکه منع مصرف دارید یا چربی قلوه‌گاه برای رژیم غذایی شما زیاد است، می‌توانید از گوشت سردست به جای قلوه‌گاه استفاده کنید.

وقتی کباب را در فر قرار دادید مرتب به آن سر بزنید تا خشک نشوند.

 

منبع: کتاب کاله

برچسب ها: کباب، آموزش آشپزی، کباب کوبیده، طرز تهیه تعداد بازديد: 395 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز