Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 07:47

5
دی
ترشی شلغم و لبو + طرز تهیه

ترشی شلغم و لبو +  طرز تهیه

دراین مطلب طرز تهیه یک ترشی خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر میانه خوبی با شلغم ندارید، ترشی آن نظر شما را عوض خواهد کرد. ترشی شلغم یکی از لذیذترین انواع ترشی­هاست که به راحتی و در کم­ترین زمان ممکن درست می­شود و تردی آن هیجان دوچندانی به طعمش می­دهد. با فلفل تند هم می­توان این طعم لذیذ را چندبرابر کرد؛ اگر تندی دوست داشته باشید.

مواد لازم:

لبو: ۱ عدد
آب: ۱٫۵ فنجان
شلغم: ۵۰۰ گرم
سرکه سفید: ۱ فنجان
نمک: ۱ قاشق چایخوری
فلفل تند: به مقدار نیاز

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. برای تهیه ترشی شلغم ابتدا شلغم­ها را پوست می­گیریم، تمیز می­شوییم و در آبکش قرار می­دهیم تا آب اضافه آن‌ها خارج شود. در قابلمه­ای کوچک ۵/۱ فنجان آب می­ریزیم و روی حرارت قرار می­دهیم و نمک و سرکه را نیز به آب اضافه می­کنیم و اجازه می­دهیم تا نمک کاملا در آب حل شود و آب به جوش بیاید. تا جوش آمدن آب، لبو را پوست می­گیریم و می­شوییم و شلغم­ها را برش می­دهیم.

۲. لابه لای برش زدن شلغم­ها حواسمان باید به قابلمه آب روی حرارت نیز باشد تا آب که به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت برداریم و کنار بگذاریم تا خنک شود.

۳. پس از تمام شدن برش شلغم­ها، لبو را نیز با قالب یا با چاقو خرد می­کنیم. در مرحله بعد در شیشه­ای کاملا خشک شلغم­ها را می­ریزیم سپس فلفل­ها و لبو‌ها را نیز لابه لای شلغم­ها در شیشه می­ریزیم و مخلوط آب و نمک و سرکه را به شیشه اضافه می­کنیم.

۴. در ادامه در شیشه را محکم می­بندیم و به مدت ۱ هفته در جای خنک و خشک شیشه را قرار می­دهیم.

منبع : ایرنا

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ترشی انار و لبو

ترشی بادمجان به سبک مصری + طرز تهیه

ترشی بیلهر؛ یک ترشی متفاوت و پرخاصیت

برچسب ها: ترشی، ترشی شلغم، ترشی لبو، ترشی شلغم و لبو، طرز تهیه ترشی شلغم و لبو، ترشی شلغم شیرازی، طرز تهیه ترشی شلغم تعداد بازديد: 496 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • تشکر جالب بود ...بارها پیش اومده ک از بیش از حد مصرف خریداری می شن و بهترینش همینه ک بروند پیش بسوی ترشی انداختن شون ...

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز