Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:55

8
خرداد
حلیم مجلسی مخصوص ماه مبارک رمضان + طرز تهیه

حلیم مجلسی مخصوص ماه مبارک رمضان + طرز تهیه

در این مطلب دستورالعمل تهیه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین وعده‌های افطاری در ماه مبارک رمضان را به شما آموزش داده‌ایم.

 حلیم یکی از غذا‌های سالم و مقوی است که بسته به مواد اولیه مورد استفاده در تهیه آن از تنوع بالایی برخوردار است. این غذا یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین وعده‌های افطاری در ماه مبارک رمضان است، البته پخت حلیم خانگی کمی زمان‌بر است.

مواد لازم:

گندم پوست‌گرفته: نیم کیلو

گوشت گردن یا گوشت بوقلمون: نیم کیلو

پیاز: ۲ عدد

آب گوشت: ۳ لیوان

نمک و دارچین: به میزان لازم

کره: ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:

برای تهیه حلیم، ابتدا گندم را شسته و از یک شب قبل آن را خیس کنید و روز بعد آن را بپزید. سعی کنید آب گندم‌ها تبخیر شود و بعد از روی حرارت بردارید. گوشت را هم با ۲ عدد پیاز بپزید، بعد از پخت حدود ۳ لیوان از آب آن باقی‌مانده باشد، سپس استخوان‌های گوشت را درآورید و آن را ریش‌ریش کنید. گندم پخته‌شده را در مخلوط‌کن ریخته و مقداری از آب گوشت را به آن اضافه کنید و چند دقیقه مخلوط‌کن را روشن کنید، تا گندم‌ها نرم و مایه صافی حاصل شود.

در این مرحله، گندم نرم‌شده را کم‌کم به گوشت اضافه کرده و آب گوشت را همراه نمک به آن بیفزایید و خوب مخلوط کرده، مجددا روی حرارت قرار دهید و با حرارت کم، مرتب به هم زده، تا حلیم ته نگیرد و خوب جا افتاده و کشدار شود. می‌توانید مقداری از گوشت را برای تزیین نگه دارید. حلیم را در ظرف مناسبی کشیده و کره را ذوب کرده، به همراه دارچین و گوشت و در صورت تمایل شکر و خامه و کنجد روی حلیم ریخته و تزیین کنید. حلیم گزینه مناسب غذایی برای افطارتان است.

 

منبع: روزنامه شهروند

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه حلیم فوری

حلیم عدس؛ یک غذای بی نظیر خراسانی!

برچسب ها: ماه رمضان، تغذیه و سلامت، غذاهای سنتی، آموزش آشپزی، غذاهای محلی، حلیم گوشت، حلیم بوقلمون، طرزتهیه حلیم فوری تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز