Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:09

31
مرداد
بادمجان گوده

بادمجان گوده

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و از درازا برشی روی آن ایجاد كنید. آن‌گاه رویشان نمك بپاشید و یك ساعت كنار بگذارید. در تابه مناسبی، روغن بریزید و بادمجان‌ها را در آن سرخ كنید.

اعـظم  گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 4-6  نفر

بادمجان قلمی                                 18 عدد

نمك                                              به میزان لازم

روغن مخصوص سرخ‌كردنی               به میزان لازم

گردوی آسیاب كرده                         200 گرم

زولنگ آسیاب كرده                          2 دسته (100 گرم)

سیر له كرده                                 5 حبه

رب انار                                        50 گرم (3 قاشق سوپخوری)

گوجه‌فرنگی                                 6 عدد متوسط

روش تهیه بادمجان گوده

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و از درازا برشی روی آن ایجاد كنید. آن‌گاه رویشان نمك بپاشید و یك ساعت كنار بگذارید. در تابه مناسبی، روغن بریزید و بادمجان‌ها را در آن سرخ كنید. سپس گردو، زولنگ و سیر را در همان تابه‌ تفت دهید و رب انار را بیفزائید.

حالا داخل بادمجان‌ها را با مخلوط گردو و سبزی پر كنید و در تابه مناسبی بچینید. اینك دایره‌ای از سر گوجه‌فرنگی‌ها بردارید، داخلشان را خالی كنید و اندكی نمك بپاشید.

اكنون داخل گوجه‌فرنگی‌ها را نیز با مخلوط گردو پر كنید و دایره جدا كرده از گوجه‌فرنگی را سر جایش بگذارید، سپس گوجه‌فرنگی‌ها را هم كنار بادمجان‌ها بچینید. اندكی آب در تابه بریزید و بادمجان گوده را بپزید تا بادمجان و گوجه‌فرنگی قدری نرم شود.

 

برچسب ها: آشپزی با بادمجان، بادمجان، روش تهیه بادمجان گوده، تهیه بادمجان گوده، آموزش بادمجان گوده، مواد لازم بادمجان گوده، گوده تعداد بازديد: 1168 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز