Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 03:50

5
اسفند
ساطری پلو

ساطری پلو

ابتدا، برنج را طبق دستورالعمل‌های گذشته آبكش كنيد. آن‌گاه در تابه‌ی مناسبی، قدری روغن بريزيد، روی اجاق بگذاريد و هویج‌ را در آن تفت ‌‌دهید.

اعظم گلزارمنش

 

مواد لازم برای 4 -6 نفر
 

برنج                              3 پيمانه

روغن                            به ميزان لازم

هويج خلالي خردكرده      500 گرم

گوشت چر‌خكرده             200 گرم

پياز رنده‌كرده                  يك عدد متوسط

نمك، فلفل و زردچوبه      به ميزان لازم

كشمش پلوئي               يك پيمانه

زعفران حل‌كرده              يك چهارم پيمانه
 

روش تهيه

ابتدا، برنج را طبق دستورالعمل‌های گذشته آبكش كنيد. آن‌گاه در تابه‌ی مناسبی، قدری روغن بريزيد، روی اجاق بگذاريد و هویج‌ را در آن تفت ‌‌دهید. حالا گوشت را با پیاز، نمك، فلفل و زردچوبه مخلوط نمائيد، كوفته‌ریزه‌های كوچكی از آن تهيه كنيد و در روغن تفت دهيد.

كشمش را نيز در قدری روغن تفت دهيد. اينك تمام مواد را با هم مخلوط سازيد و نیمی از زعفران را به آن بيفزائيد. اكنون در قابلمه‌ی مناسبی روغن بريزيد و برنج و مواد فراهم كرده را لايه‌لايه در قابلمه بريزيد. سپس روی آن، باقيمانده زعفران را بدهيد و برنج را دم كنيد. هنگامی كه برنج دم كشيد، روغن گرم كرده را رويش بريزيد و در ظرف دلخواه بكشيد.

 

برچسب ها: ساطری پلو، آشنایی با روش تهیه‌ی ساطری پلو، روش تهیه‌ی ساطری پلو، غذای محلی استان خراسان، دستور پخت ساطری پلو، دستور پخت پلو، مواد مورد نیاز ساطری پلو تعداد بازديد: 1263 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز