Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:51

24
مهر
نان بیگل

نان بیگل

شکر و خميرمايه را در کاسه کوچکي ريخته و آب را روي آنها بريزيد، سپس به مدت تقريبي 5 تا 10 دقيقه کنار بگذاريد تا خميرمايه عمل کرده و روي سطح آب را بپوشاند. تمام مواد دستور را در کاسه ريخته و با دست يا با مفتول خميرگير همزن قوي

مواد لازم

شکر...............2 قاشق چایخوری

خمیرمایه خشک فوری.................يک و يک‌چهارم قاشق چایخوری

آب با دمای 30 درجه سانتی‌گراد.....................120 گرم

آرد نان................200 گرم

روغن جامد............10 گرم

نمک..............يک‌دوم قاشق چایخوری

کنجد...............کمی برای تزئین

 بیشتر بخوانید:

نان بریوش + طرز تهیه

نان پوآچای شکلاتی

نان چاودار دانمارکی؛ با طعمی شگفت انگیز

 

 

روش‌تهیه

شکر و خميرمايه را در کاسه کوچکي ريخته و آب را روي آنها بريزيد، سپس به مدت تقريبي 5 تا 10 دقيقه کنار بگذاريد تا خميرمايه عمل کرده و روي سطح آب را بپوشاند. تمام مواد دستور را در کاسه ريخته و با دست يا با مفتول خميرگير همزن قوي به مدت تقريبي 10 دقيقه ورز دهيد تا خمير صاف و الاستيکي حاصل شود. شلي يا سفتي احتمالي خمير را با چند قطره آب مازاد يا کمي آرد، برطرف کنيد. خمير را گلوله کرده و با پوشش 10 دقيقه استراحت دهيد، سپس آن را به 6 تا 8 چانه مساوي تقسيم کرده و آنها را با گودي دست گرد کنيد. از اولين چانه شروع کرده و آن را روي سطح کار قرار داده و انگشت اشاره خود را در آرد بزنيد و در مرکز چانه فرو برده و کمي آن را بگردانيد تا سوراخي حاصل شده و نان، حلقهاي شکل شود. سپس آن را روي سطح آرد پاشي شده در محيط نسبتاً گرم(حدود 30 درجه سانتيگراد) به مدت تقريبي 30 تا 45 دقيقه با پوشش استراحت دهيد تا خميرها از لحاظ حجمي دو برابر شوند. سپس فر را روي 200 تا 220 درجه سانتيگراد گرم کرده و در قابلمه نسبتاً بزرگي مقداري آب به جوش آوريد و هردو طرف خميرها را يک دقيقه در آن بجوشانيد و سپس با صافي آنها را از آب خارج کرده در سيني فر چيده و در صورت تمايل کنجد بپاشيد و بمدت تقريبي 10 دقيقه در طبقه وسط يا يک طبقه بالاتر بپزيد تا سطح روي نانها طلائي شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: نان، آموزش آشپزی، طرز تهیه تعداد بازديد: 341 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز