Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:50

25
مهر
طرز تهیه نان پیاز در فر

طرز تهیه نان پیاز در فر

در این مطلب دستورالعمل تهیه نان پیاز را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

نان پیاز یا همان کماج پیاز یکی از نان‌های سنتی استان کرمان است. ناگفته نماند پخت نان پیاز در سمنان بسیار رایج است. همان طور که از اسم این نان پیداست در مواد آن از پیاز استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم طرز تهیه نان پیاز در فر  را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای پیاز کاراملی:

پیاز بزرگ .............۱ عدد

قسمت پیاز پیازچه............ ۱ دسته

نمک............ کمی

روغن ....................۲ قاشق غذاخوری

 

 بیشتربخوانید:

نان انجیر و عسل

 

 

مواد لازم برای خمیر نان پیاز:

آرد............... ۴ پیمانه

نمک............. ۱ قاشق چایخوری

خمیر مایه........... ۲ قاشق چایخوری

ساقه‌های پیازچه................ ۱ دسته

آب ولرم............ ۱ و یک سوم پیمانه

 

 

بیشتربخوانید:

 
 

طرز تهیه:

ابتدا برای تهیه پیاز کاراملی، پیاز و قسمت‌های سفید پیازچه‌ها را خرد کنید و همراه با روغن تفت بدهید تا طلایی شوند. با کمی نمک پیاز‌ها را طعم دار کنید.

خمیر مایه را همراه با یک سوم پیمانه از آب مخلوط کنید چند دقیقه اجازه بدهید تا عمل بیاید. ساقه‌های پیازچه خرد شده را با آرد و نمک ترکیب کنید خمیر مایه و باقیمانده آب ولرم را اضافه و ترکیب کنید و در آخر پیاز کاراملی را اضافه کرده و ورز بدهید تا به خورد مواد بروند. خمیری منسجم و یکدست بدست می‌آید. روی خمیر را کمی آردبپاشید و با پارچه بپوشانید و به مدت یک ساعت استراحت بدهید تا حجم آن ۲ برابر شود.

روی سطح آردپاشی شده خمیر را با دست کمی باز کنید و از یک طرف رول کنید و در قالب چرب شده به ابعاد تقریبی ۱۵×۲۵ سانتیمتر قرار بدهید روی آن را کمی پیازچه خرد شده و نمک بپاشید. روی قالب را بپوشانید و اجازه بدهید برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

فر را با حرارت ۲۴۰ درجه سانتیگراد گرم کنید ظرف آب جوشی را داخل آن قرار بدهید خمیر نان را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید. سپس ظرف آب را خارج کنید حرارت را روی ۲۳۰ درجه قرار بدهید و به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه‌ی دیگر به پخت ادامه بدهید.

نان را از قالب خارج کنید و روی شبکه فلزی فر قرار بدهید تا زیر نان هم کاملا خنک شود. سپس نان پیاز خنک شده را برش زده سرو میکنیم.

منبع: بیتوته

برچسب ها: نان، نان خانگی، نان پیاز، طرز تهیه نان پیاز تعداد بازديد: 347 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز