Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 04:49

22
خرداد
نان‌شير و عسل

نان‌شير و عسل

قالب عميقي را به قطر 25 سانتيمتر، چرب كنيد و كف آن را با كاغذ روغني بپوشانيد. مايه خمير، شكر و يك‌چهارم پيمانه آب گرم را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد، رويش را بپوشانيد و در جاي گرم نگه داريد تا مايه خمير فعال شود .

آشپزباشی – افسانه ظروفی :

 

مواد لازم براي يك قرص نان

پودر مايه خمير................   7 گرم

شكر............... 1 قاشق چايخوري

تخم‌مرغ............ 3 عدد

شير گرم......... 185 ميلي‌ليتر (سه‌چهارم پيمانه)

عسل................. 115 گرم (حدود يك‌سوم پيمانه)

كره‌ي آبكرده............... 125 گرم

نمك.............. يك‌دوم قاشق چايخوري

آرد .................. 500 گرم

 بیشتر بخوانید:

نـــان پيازچه و خردل

 

روش‌تهیه

قالب عميقي را به قطر 25 سانتيمتر، چرب كنيد و كف آن را با كاغذ روغني بپوشانيد. مايه خمير، شكر و يك‌چهارم پيمانه آب گرم را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد، رويش را بپوشانيد و در جاي گرم نگه داريد تا مايه خمير فعال شود و حباب‌هائي روي آن بوجود آيد. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، شير، عسل، كره، نمك و 2 پيمانه از آرد را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد و مايه خمير ورآمده را به آن بيفزائيد. سپس اين مخلوط را با همزن برقي بزنيد تا مايه‌ي صاف و يكدستي حاصل شود. حالا باقيمانده‌ي آرد را بيفزائيد و هم بزنيد تا مايه‌ي غليظي به دست آيد. اكنون رويش را بپوشانيد و يك ساعت كنار بگذاريد تا حجم مايه افزايش يابد. سپس آن را هم بزنيد و در قالب بريزيد. رويش را با دستان چرب، صاف كنيد و دوباره يك ساعت ديگر، در دماي محيط نگه داريد تا حجمش دوبرابر شود. اينك قالب را در فر گرم‌ كرده با دماي 180 درجه‌ي سانتيگراد قرار دهيد و به مدت تقريبي 35-40 دقيقه، نان را بپزيد. سپس نان را از فر درآوريد و رويش از مخلوط يك قاشق سوپخوري شكر و يك قاشق سوپخوري شير بماليد. بعد از نيم‌ساعت، نان آماده‌ي مصرف است.

بیشتر بخوانید:

نان بادام

طرز تهیه نان کشمشی و دارچین

طرز تهیه نان سبزیجات

برچسب ها: نان، پخت نان، مجله آشپزباشی، نان خانگی، افسانه ظروفی تعداد بازديد: 527 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز