Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:18

2
خرداد
تغذیه مناسب، مهم‌ترین عامل رشد مغزی کودکان

تغذیه مناسب، مهم‌ترین عامل رشد مغزی کودکان

دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه «سلام تهران» گفت: همیشه می‌گوییم تغذیه مناسب برای اینکه نوزاد سالم داشته باشیم، باید از دوران جنینی و بارداری مادر آغاز شود.

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه «سلام تهران» گفت: همیشه می‌گوییم تغذیه مناسب برای اینکه نوزاد سالم داشته باشیم، باید از دوران جنینی و بارداری مادر آغاز شود. پس باید به تغذیه خیلی توجه شود. هزار روز اول زندگی بسیار اهمیت دارد. این گفته یک ایده جهانی و بین‌المللی است که می‌گویند در هزار روز اول زندگی تغذیه، نقش بسیار مهمی در رشد و تکامل جسمی و مغزی دارد. قطعاً رشد مغزی تا ۵ سال اول ادامه دارد، یعنی اگر بچه تغذیه درست و مناسبی داشته باشد، بسیار مهم است. چون در ۵ سال اول زندگی ۹۰ درصد سلول‌های مغزی ساخته می‌شود و دوره‌ای بسیار مهم و بحرانی است. از همان موقع که بارداری مشخص می‌شود، خیلی حائز اهمیت است که مادر به نوع تغذیه توجه کند. نوع تغذیه منظور این نیست که تغذیه خاصی داشته باشد. همیشه نکته‌ای را باید یادمان باشد که رعایت تنوع و تعادل در برنامه روزانه یعنی اینکه مادر باردار سعی کند از انواع مواد غذایی که در دسترس است و از گروه‌های مختلف غذاها مثل گروه سبزی‌ها، میوه‌ها، شیر و لبنیات، نان و غلات که گروه‌های اصلی غذاها هستند و سهم آن‌ها هم مشخص است، داشته باشد. به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس و به نقل از دنیای تغذیه، مدیرکل دفتر بهبود وضعیت تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره گروه‌های غذایی مورد نیاز، گفت: باید حد معینی از گروه‌های غذایی تأمین شود و نباید وسواس به خرج داد. به عنوان مثال شما باید یک ماده غذایی معینی را بخورید تا هوش بچه زیاد شود یا وضعیت‌ جنین بهتر شود. جمعاً باید از آنچه که ویتامین‌ها، املاح، مواد معدنی و پروتئین‌ها انرژی مورد نیاز را تأمین می‌کنند، استفاده شود. تنوع در مواد غذایی بسیار مهم است و باید منابع غذایی موجود و در دسترس را به‌اندازه مشخص و مناسب دریافت کرد.

بیشتربخوانید:

نکته های ناب برای تغذیه کمکی

مروری بر شیرخشک های مورد مصرف در کودکان

عوامل موثر بر تغذیه کودکان 6 تا 24 ماهه

7ماده خوراکی که باعث افزایش قد می‌شوند

 

 

برچسب ها: کودک، رژیم غذایی، تغذیه کودک، بارداری، جنین، رشد مغز تعداد بازديد: 207 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز