Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:55

22
آبان
تبعات زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

تبعات زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بدغذایی کودک و یا پرخوری‌های ناشی از استرس خود می‌تواند یک عامل خطر باشد. والدین برای آنکه کودک غذا بخورد کمتر سخت‌گیری می‌کنند

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر گلبن سهراب؛ متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بدغذایی کودک و یا پرخوری‌های ناشی از استرس خود می‌تواند یک عامل خطر باشد. والدین برای آنکه کودک غذا بخورد کمتر سخت‌گیری می‌کنند و به عنوان مثال به کودک اجازه می‌دهند از غذاهای پرکالری که ارزش غذایی کمتری دارند (مانند سیب‌زمینی سرخ شده، پیتزا و ...) به دفعات زیاد استفاده نمایند یا برای آنکه کودک تشویق به خوردن شود اجازه می‌دهند کنار غذا از انواع نوشابه‌های صنعتی استفاده کند که خود این موضوع می‌تواند دلیل مهمی برای چاقی کودکان باشد. والدین به این نکته توجه داشته باشند که زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم نیز می‌تواند باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی در کودکان شود. همچنان که کودک بزرگ‌تر می‌شود دنیای او نیز بزرگ‌تر می‌شود و ارتباطات اجتماعی او نیز مهم‌تر می‌شود، با افزایش سن تأثیر دوستان افزایش یافته و بر انتخاب غذا و طرز نگرش کودک تأثیر می‌گذارد. مطالعات نشان داده کودکانی که به اندازه کافی می‌خوابند کمتر گرفتار چاقی می‌شوند.

 بیشتربخوانید:

تغذیه در دوره نقاهت کرونا؛ پس از بهبودی چه بخوریم؟

بهترین و بدترین خوراکی‌ها برای کودکان بیش فعال

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، چاقی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مواد غذایی تعداد بازديد: 319 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز