Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:15

25
مهر
بایدها و نبایدهای تغذیه کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

بایدها و نبایدهای تغذیه کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

وی با بیان اینکه باید مصرف میوه و سبزیجات بیشتر از قبل باشد، تصریح کرد: نباید میان‌وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی حذف شود و البته مصرف ویتامین D هم نباید فراموش شود. باید هرم غذایی در تغذیه کودکان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

تحریریه زندگی آنلاین : بهنام داورنیا؛ پزشک اردبیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمان کرونا کودکان و نوجوانان از خوردن نوشابه‌های گازدار، فست‌فودها و همه مواد غذایی که قند ساده هستند، خودداری کنند.

وی با بیان اینکه باید مصرف میوه و سبزیجات بیشتر از قبل باشد، تصریح کرد: نباید میان‌وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی حذف شود و البته مصرف ویتامین D هم نباید فراموش شود. باید هرم غذایی در تغذیه کودکان و نوجوانان مورد توجه ویژه قرار بگیرد. برای دوری فرزندان از چاقی رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی باید برای آنها تعریف شود. ترس ناشی از کرونا را باید در کودکان و نوجوانان مدیریت کرد. باید در کنار آنها بود تا احساس تنهایی نکنند.

وی با بیان اینکه هنگام رویارویی با بحران‌هایی نظیر کرونا، ترس و اضطراب پدیده رایجی هستند، تصریح کرد: این ترس و نگرانی که بیماری جان ما را تهدید می‌کند یا زمانی که احتمال ناقل بودن مطرح است تأثیرات منفی فزاینده‌ای در زندگی به‌خصوص در پساکرونا می‌گذارد و منجر به مشکلات خاص روانی در جامعه می‌شود.

برای مصون کردن جامعه در پساکرونا باید به گروه‌های هدف و آسیب‌پذیر آموزش‌های مهارتی و خودمراقبتی لازم ارائه شود. بررسی مشکلات روانی و درمان به‌موقع آن از ایجاد آسیب‌ها و دردسرهای بزرگ‌تر در جامعه ممانعت می‌کند.

باید برای یاددهی پروتکل‌های بهداشتی به کودکان و نوجوانان از طریق بازی اهتمام ویژه داشت. باید به زبان فرزندان با آنها در مورد مسائل و مشکلات کرونا صحبت کرد و آنها را به زبان خودشان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودمراقبتی در این دوران اقناع کرد.

بیشتربخوانید:

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، کرونا تعداد بازديد: 278 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز