Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 11:38

9
بهمن
دوختن سرهمی کودک از تی‌شرت بزرگسال

دوختن سرهمی کودک از تی‌شرت بزرگسال

چگونه می‌توانیم یک تی‌شرت بزرگسال را به یک لباس (سرهمی) بچه‌گانه تبدیل کنیم؟ کوچک کردن لباس‌های بزرگ و تبدیل کردن آنها به لباس‌های کوچک، پروژه جذاب و آسانی است. با تغییر در اندازه‌ها می‌توانید سایز لباس را کمی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید.

 به قلم : اعظم اسلامی مجد

 

تحریریه زندگی آنلاین : چگونه می‌توانیم یک تی‌شرت بزرگسال را به یک لباس (سرهمی) بچه‌گانه تبدیل کنیم؟ کوچک کردن لباس‌های بزرگ و تبدیل کردن آنها به لباس‌های کوچک، پروژه جذاب و آسانی است. با تغییر در اندازه‌ها می‌توانید سایز لباس را کمی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید. الگوی PDF کار را می‌توانید پرینت بگیرید. تکه‌های مربوط به لباس را درست به اندازه الگوها، برش بزنید.

وسایل مورد نیاز

* تی‌شرت (در هر رنگ و طرحی که دوست دارید)

* دکمه فشاری پلاستیکی

* وسایل دوخت و دوز

* لایی (در صورت تمایل در بخش خشتک سرهمی)

* چرخ خیاطی

دستورالعمل برش

1) لبه‌های دور تی‌شرت را برش بزنید تا باز شود و بتوانید آن را روی سطح کار خود پهن کنید. بخش مربوط به جلوی تی‌شرت را از وسط تای عمودی بزنید (مثل آنچه که در تصویر نشان داده شده است).

2) الگوی جلوی سرهمی را روی همین بخش جلوی تی‌شرت قرار دهید. ممکن است که خط یقه کمی متفاوت باشد. تا جایی که می‌توانید آن را بر یقه تی‌شرت منطبق کنید.

3) همین کار را با بخش پشت تی‌شرت و الگوی مربوط به آن بخش تکرار کنید.

4) یک مرغک برش بزنید. مطمئن شوید که الگو را روی راه پارچه قرار داده‌اید (در راستای طول و ترکی پارچه).

5) بخش آستین را روی هم قرار داده و الگوی مربوط به آستین را روی پارچه قرار دهید. دو بخش آستین را از اینجا برش بزنید.

6) سه برش برای سجاف لازم دارید. پارچه را به صورت سه لایه روی هم قرار دهید. سپس الگو را روی آنها گذاشته و سه عدد سجاف را برش بزنید.

در انتهای کار برش، این بخش‌ها را خواهید داشت:

1) بخش جلویی 2) بخش پشتی 3) دو آستین 4) یک مرغک 5) سه سجاف

دستورالعمل دوخت لباس

1) خط یقه پشت را روی یقه جلو به اندازه 6 سانتیمتر همپوشانی، قرار دهید. انتهای هر دو را با دوخت زیگزاگ ابتدا سوزن زده و سپس بدوزید.

2) آستین‌ها را روی بخش بازوها هماهنگ کنید. با در نظر گرفتن نیم سانتیمتر جای دوخت، ابتدا سنجاق زده، سپس دوخت زیگزاگ بزنید.

3) حالا دو بخش جلو و عقب سرهمی را روی هم قرار دهید. جای درز نیم سانتیمتری را در نظر بگیرید و بالا تا پایین سرهمی را از دو طرف چپ و راست آن دوخت ساده بزنید.

4) حالا نوبت بخش سجاف پایین کار است. یکی از سجاف‌ها را بردارید. انحنا و گردی آن را با انحنای خشتک سرهمی منطبق کنید (هر دو بخش به روی پارچه باشند). نیم سانتیمتر جای دوخت را در نظر بگیرید و این بخش را نیز بدوزید.

5) دور تا دور سجاف (بخش بیرونی) را دوخت زیگزاگ بزنید تا کار مرتب شود.

6) لباس را به رو برگردانید. بخش خشتک و سجاف را مرتب کنید.

سجاف را به پشت کار برگردانید و دور تا دور آن را با یک دوخت ساده و فاصله 2 سانتیمتری از لبه به قسمت بدنه سرهمی بدوزید.

7) حالا نوبت وصل کردن مرغک به طرف دیگر خشتک است. مرغک را با منحنی پایین خشتک هماهنگ کنید. از سنجاق برای وصل کردن این دو به هم استفاده کنید. دوخت این بخش کمی پیچیده است. ابتدا با در نظر گرفتن جای دوخت، دور تا دور آن را دوخت زیگزاگ بزنید.

8) بعد بروید سراغ دو سجاف دیگری که دارید. آن‌ها را روی هم قرار دهید. جای دوخت یا درز را در نظر بگیرید و دور تا دور منحنی سجاف را در بخش بیرونی دوخت زیگزاگ بزنید (زیگزاگ ریز).

9) دو سجاف دوخته شده به هم را به رو برگردانید.

10) لبه منحنی سجاف و لبه منحنی مرغک و خشتک سرهمی را روی هم منطبق کنید. با در نظر گرفتن جای درز، دور تا دور این بخش منحنی را با دوخت زیگزاگ به هم وصل کنید.

11) لبه‌ها را نیز دوخت زیگزاگ بزنید تا مرتب شوند.

12) آن را به رو برگردانید. از بالای جای دوخت روی بدنه سرهمی یک دوخت مستقیم و ساده بزنید. این کار باعث مرتب‌تر شدن کار می‌شود.

13) بخش مربوط به پاهای سرهمی را روی هم قرار دهید. مطمئن شوید که هر دو در یک اندازه هستند. سپس هر دو بخش را با دوخت زیگزاگ و فاصله 1 سانتیمتر از لبه‌ها بدوزید.

14) کار دوخت سرهمی تمام شده است و شما می‌توانید دکمه‌های فشاری را در فواصل دلخواه خود به بخش خشتک سرهمی وصل کنید.

    

    

 

 

 

 

 

 

تعداد بازديد: 74 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز