Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:58

15
تیر
آموزش پاپیون کودک

آموزش پاپیون کودک

پروژه جدید مربوط به درست کردن پاپیون پسرانه است. پاپیون‌ها از بخش‌های جانبی پوشاک هستند که جذابیت خاصی دارند. در جشن‌ها و مهمانی‌ها و مراسم‌های دوستانه و خانوادگی کاربرد دارند و استفاده از آنها محدودیت

 ترجمه : اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : پروژه جدید مربوط به درست کردن پاپیون پسرانه است. پاپیون‌ها از بخش‌های جانبی پوشاک هستند که جذابیت خاصی دارند. در جشن‌ها و مهمانی‌ها و مراسم‌های دوستانه و خانوادگی کاربرد دارند و استفاده از آنها محدودیت فصلی هم ندارد. درست کردن پاپیون کار لذت بخشی است و ما به آن به چشم سرگرمی نگاه می‌کنیم. چند برش ساده، چند دوخت آسان و پایان کار. هم به راحتی دوخته می‌شوند و هم به آسانی پوشیده می‌شوند. انتخاب رنگ پارچه هم با شما. پاپیون‌ها معمولاً سه مدل هستند: پروانه‌ای، لبه گرد و الماسی. مدل پروانه کلاسیک‌ترین مدل پاپیون است، یک مستطیل ساده و مدل گرد و الماسی لبه‌های گرد و یا نوک تیز دارند. در تصویر هم هر سه مدل را می‌توانید ببینید. معمولاً بند دور گردن پاپیون‌ها نیز سه سایز دارند. کوچک، متوسط و بزرگ. اندازه کوچک آن برای کودکان نوپا، اندازه متوسط برای کودکان خردسال و سایز بزرگش هم برای کودکان بزرگ‌تر است. استفاده از ولکرو یا چسب در قسمت پشت بندِ گردن، به خودتان بستگی دارد. با اضافه کردن آن، می‌توانید سایز بند گردن را تنظیم کنید. خُب حالا اگر اشتیاق‌تان برای درست کردن پاپیون زیاد شده، بهتر است کارمان را شروع کنیم:

بیشتربخوانید:

چگونه از پیراهن مردانه دامن بدوزیم؟

 

 وسایل مورد نیاز

 پارچه نخی یا پنبه‌ای با طرح چاپی و یا هر جنس و مدل دیگر

 لایی سبک

 الگوی پاپیون

 ولکرو یا چسب

 وسایل مربوط به دوخت و دوز

 

 

بیشتربخوانید:

کیسه غذای کودک (قابل شست و شو و بادوام)

 

 

 

 

 روش کار

ابتدا شکل پاپیون مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای هر پاپیون و بند شما به تکه پارچه مستطیل شکل نیاز دارید. یکی برای بند وسط پاپیون و یکی هم بند گردن. پس پارچه‌های لایی چسبانده شده را برش بزنید (لایی را از قبل به پشت تکه پارچه‌ها با اتو بچسبانید). بخش مربوط به بند گردن (یقه) و بند وسط پاپیون را از وسط تا بزنید (تای افقی)، به طوری که روی پارچه‌ها بر هم منطبق شوند. سپس لبه را مرتب کنید تا از هر دو طرف روی هم قرار بگیرد و یک دوخت در طول نوار مستطیل شکل بند بزنید. سپس با یک سنجاق قفلی آن را به رو برگردانید. در این مرحله شما دو تا لوله باریک کوتاه و بلند دارید. هر کدام را با اتو کشیدن صاف و مرتب کنید و اتو را طوری روی نوار یا بند قرار دهید که خط دوخت در وسط و پشت کار قرار بگیرد. این دو تکه را کنار بگذارید تا برویم سر وقت بخش پاپیون. ما هر سه مدل را روی پارچه برش زده‌ایم (همان طور که در شکل نیز دیده می‌شود) به پشت پارچه‌ها لایی چسبانده‌ایم. دور تا دور آن را دوخت زده‌ایم و فقط به اندازه 5 سانتیمتر درز گذاشته‌ایم تا از آنجا پارچه را به رو برگردانیم. بعد از دوخت زدن دور تا دور نوارها، بخش‌های اضافی گوشه‌ها را چیده‌ایم تا کار مرتب‌تر دیده شود و در نهایت نوارهای پارچه‌ای را به رو برگردانده‌ایم. حالا نوبت گرفتن درز 5 سانتیمتری است. آن را نیز با کوک  زدن ببندید و باریکه‌های پاپیون را با اتو کشیدن مرتب کنید. برای اضافه کردن چسب ولکرو، به اندازه 5 سانتیمتر از چسب را برش بزنید و هر بخش آن را روی یک سر نوار یا بند دور گردن دوخت بزنید. حالا شما یک نوار یقه دارید که به دو سر آن چسب دوخته‌اید، یک نوار کوچک برای وسط پاپیون و یک نوار پهن‌تر و کوتاه‌تر برای پاپیون. بخش مربوط به وسط پاپیون یا همان کمان را به سه قسمت تا بزنید. یک بخش در وسط و دو بخش در بالا و پایین باشند. این مدل تا زدن سه تایی کمان پاپیون را با کمان‌های دیگر (الماسی و گرد) تکرار کنید. این کار به ما کمک می‌کند تا بخش کمان پاپیون مدل گره خورده به نظر برسد، در حالی که هیچ گره‌ای در آن نیست. کمان را روی نوار یا بند دور گردن قرار دهید و هر دو را به هم بدوزید. حالا بخش نوار باریک کمان پاپیون را درست در وسط دو بخش قبلی قرار داده و بدوزید. این بخش را خودتان با دست تنظیم کنید تا میزان سفتی حلقه دور کمان دلخواه‌تان باشد. چین‌های ایجاد شده را صاف و مرتب کنید. پاپیون شما آماده است و می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید. برای کمان‌های گرد و الماسی نیز همین مراحل را تکرار کنید. تنها تفاوت در لبه‌های کمان پاپیون است. به جای چسب می‌توانید از قزن خیاطی نیز استفاده کنید.

بیشتربخوانید:

دوختن کیسه وینیل (پلاستیکی) زیپ‌دار

 

برچسب ها: خلاقیت، آموزش خیاطی، آموزش تصویری، الگو، آموزش، پارچه، خیاطی بدون الگو، پاپیون تعداد بازديد: 129 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز